Než však jako vyvrcholení 42. Tokyo Motor Show zástupci Nissanu ocenění převzali, už během roku stihli uvést Leaf loni na podzim na trh (především japonský a americký) a získat s ním další prestižní tituly (v Evropě i na světě).
Dvacet tisíc prodaných Nissanů Leaf
Před zahájením prodeje se sice chlubila značka vizí dodat za rok na trh 50 tisíc vozů, ale i 20 tisíc prodaných kusů je už solidní číslo.
Zajímavé je, že tento první vůz konstruovaný od počátku jako elektromobil, je teprve druhým v pořadí vozem značky Nissan, který se dočkal v jednom roce nejvyššího ocenění jak od evropských tak japonských novinářů; v roce 1993 to byl Nissan Micra.
Svým způsobem jako symbolické memento těm, co mezi auta umí zařadit jen vozy, jimž z výfuku vycházejí zbytky ropy, budiž fakt, že Nissan Leaf je poprvé v 32leté historii japonské ankety vozem na elektrický pohon; v Evropě to byla premiéra ve 47 let dlouhé historii COTY.
Mezník ve vývoji
Obě odborné porota tak uznaly, že Nissan Leaf je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon - jako první elektromobil, který se v řadě ohledů vyrovná běžným vozům.
Leaf se v současné době vyrábí v Japonsku, ale po otevření nových závodů na konci příštího a přespříštího roku se bude vyrábět také v Severní Americe a v Evropě.
Leaf získal v mezidobí už i nejvyšší hodnocení bezpečnosti EURO NCAP: pět hvězdiček… samozřejmě jako první produkční elektromobil, který testy podstoupil.