Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Ford Mustang

Ford Mustang Zdroj: Ford

Jiří Červenka
Systém nazvaný „electronic line-lock“ dokáže udržet tlak pouze v předních brzdách, zatímco ty zadní uvolní. Když pak řidič šlápne na plyn, předvede bez námahy burn-out jako z učebnice.

K čemu je taková věc dobrá? Třeba k závodům ve zrychlení. Pokud jste někdy sledovali závody dragsterů, určitě jste si všimli, že tisícikoňová monstra zahřívají před najetím na startovní čáru zadní pneumatiky mohutným „gumováním“, někdy v louži vody. Dragstery ale mají i řadu nižších kategorií včetně produkčních aut.

Ostatně Ford oficiálně ani žádné jiné využití nepřipouští. Systém řízeného protáčení zadních pneumatik na místě je ryze elektronické řešení, dodávané v rámci „Track Apps“ – rozšířených funkcí elektronického stabilizačního systému pro sportovní použití. Součástí sady bude i v několika stupních vypínatelná stabilizace nebo systém launch control pro rychlé rozjezdy z místa. A všechny Track Apps jsou podle Fordu určeny výhradně k použití na uzavřených tratích.

Háček? Jeden by se našel. Záruční podmínky současného Mustangu výslovně uvádějí „závodění“ jako jednu ze zapovězených činností, které pro majitele znamenají ztrátu záruky. Vždyť i v úvodu tohoto oficiálního videa se zobrazuje upozornění, že když budete se svým autem závodit, o záruku přijdete.

Buď tedy Ford změní znění záručních podmínek, nebo je mu jasné, že nová funkce bude v praxi beztak využivána hlavně pro machrování na semaforech…

Ford Mustang modelového roku 2015 se začne prodávat ještě letos, do Evropy dorazí s mírným odstupem. Předobjednávky pro evropské zájemce nicméně Ford otevře co nevidět.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz