Nový model Tatry míří i na západoevropské trhy

S Phoenixem přichází odklon automobilky od vlastních vzduchem chlazených motorů, vůz budou pohánět výhradně motory Paccar z koncernu DAF. Od nového partnera si Tatra také vypůjčí kabiny řidiče. Převodovky dodá německý specialista ZF. „Primárně jde ale o vůz značky Tatra. Vývoj i výroba jsou naše. Od společnosti DAF nakupujeme některé komponenty,“ uvedl pro ČTK šéf marketingu společnosti Tatra Martin Najzr.
Svůj poslední vůz automobilka veřejně představí v nejbližších týdnech, v úvahu připadá buď brněnský strojírenský veletrh, nebo dny NATO v Ostravě.
Nový vůz míří především do terénu, tedy do stavebnictví, lesnictví a dalších průmyslových odvětví. Ve vstupu na nové trhy by automobilce měla pomoct dealerská síť DAFu. Nyní totiž kopřivnická automobilka nemá své zastoupení v celé západní Evropě, chybí jí například zastoupení v zemích Beneluxu, na Pyrenejském poloostrově či ve Skandinávii.
Tatra Phoenix dosáhne elektronicky omezené rychlosti 85 km/h, přední nájezdový úhel dosahuje 35 stupňu, zadní pak 31 stupňů. Phoenix se v produkci automobilky kryje s modelem Terrno, který vychází z téměř třicet let starého typu 815. Kromě toho ještě výrobce nabízí menší vůz řady 810 a kapotový sklápěč Jamal.