Mistrovství ČR v truck trialu připomíná spíš jízdu zručnosti než Rallye Paříž-Dakar. V kunštátské pískovně zdolávají nákladní auta různé sekce a cílem je každou z nich projet, aniž by se vůz dotkl dopředu rozmístěných branek. Čas není tak důležitý. „Trestné body se počítají za dotyk branky nebo její posunutí či za špatné vyjetí z tratě,“ popsal pořadatel Karel Fiala. Řidič také musí vystačit s dopředu daným počtem couvání. Vítězí posádka, která nasbírá nejméně trestných bodů.
Truck trial | Pořízení co nejatraktivnějších záběrů může být při truck trialu nebezpečné podobně jako při klasické rallye. Auto se v extrémních situacích občas vymkne pilotově kotntrole
Srpnové mistrovství nákladních aut se na Blanensku koná několik posledních let. Podle Fialy je nyní pro takovýto podnik ideální počasí. „Letošní počasí je takové, že občas sprchne, není takové vedro, což je na tento závod zajímavé. Pak to klouže a i pro diváky je to atraktivnější a je to větší adrenalin,“ popsal. Voda se pro závodníky stává další proměnnou - v některých pasážích musejí dobře vážit, jak tratí projet, aby neuvízli v bahně.
Sestřih zajímavých momentů z loňského mistrovství v truck trialu u Kunštátu
Mistrovství ČR v truck trialu se každý rok účastní kolem 50 posádek. Soutěží v několika kategoriích. Protože se jedná o extrémní závody, podstatná je podle Fialy bezpečnost. Pásky označují prostor, odkud mohou jízdu sledovat diváci bez rizika, že jim stroj z prudkého svahu spadne na hlavu. Na bezpečnost se dbá i u posádek a jejich aut. Samozřejmostí pro řidiče i spolujezdce bývá přilba, kabina vozu bývá zase obrněna ochranným rámem. Ani při převrácení tak většinou nehrozí její zdemolování. Převrácená auta opět staví na kola jeřáb.