Plzeňská nádraží zůstanou ošklivá

Ministr dopravy škrtl investice na železnici, což se dotkne i Plzně. Na hlavním nádraží se nezmodernizují nástupiště, nezměněná zůstane i doubravecká ostuda.

Kdo se těšil, že se na hlavním nádraží v Plzni konečně projde po moderních nástupištích, má prostě smůlu. Prosklené přístřešky, nové informační tabule a menší rozdíl mezi nástupní plochou a podlahou vagonů zůstane zatím pouze v plánech a nákresech. Drsným škrtem šéfa dopravy se rekonstrukce plzeňských nástupišť odkládá. A nejen ona. Nedojde ani na další stavby. Cestující, kteří nastupují na zastávce v Doubravce budou i nadále procházet zdestovanými přístřešky a močí páchnoucím podchodem.

„Zastávka na Doubravce se měla začít přestavovat ještě v letošním roce v rámci modernizace trati Plzeň – Rokycany,“ komentuje zastavení prací Pavel Halla ze Správy železniční a dopravní cesty. Také rezavý železniční most přes Úslavu nad sportovním areálem Rapidu na Doubravce bude přesluhovat, jeho nový železobetonový náhradník bude muset ještě nějaký ten čas počkat.

Přivaděče budou

Jak to tak bývá, když jedni smutní, druzí se radují. Poslušnější silničáři, kteří přinesli ministru Bártovi razantnější návrhy úspor, mohou stavět dál. Definitivně se tak snad rozptýlila noční můra z dalšího zastavení stavby dálničního přivaděče u borské věznice, jenž spojí Tyršův sad a kruhový objezd v Sukově ulici.

„Teď je hlavním cílem zprovoznit Dobřanskou ulici. Pokud nenastane nějaká změna, můžeme garantovat její otevření už do konce roku,“ slibuje ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic Petr Kuťák. Další přivaděč k dálnici D5, slovanský úsek K Dráze – Jasmínová, je těsně před dokončením. Provizorní řešení by odtud měla zmizet do konce srpna.