Říjen byl celkově po prodejce aut nadprůměrný. Zatímco za prvních deset měsíců letošního roku prodeje rostly o 2,49 procenta, v říjnu posílily o 13,2 procenta. Seat za první tři čtvtletí posílil o 16,67 procenta. Jeho absolutní prodeje se ale pohybují ve velmi nízkých číslech. Nejprodávanější model Ibiza od začátku roku zaznamenal 1720 registrací, v jeho kategorii mu patří 4. místo.
Celkovým výsledkům tradičně vládne domácí Škoda s tržním podílem 30,91 procenta. Toto stále klesající číslo nedokázal vylepšit ani silný říjnový výsledek. Na druhém místě následuje Volkswagen s 8,72 procenty trhu. Třetí je s 8,19 procenty Ford.
Nejprodávanější modely (leden až říjen 2011):
Model | Počet prodaných kusů | Podíl na trhu (v %) |
---|---|---|
Škoda Octavia | 20 060 | 14,09 |
Škoda Fabia | 13 543 | 9,51 |
Ford Focus | 4158 | 2,92 |
Škoda Superb | 3910 | 2,74 |
Volkswagen Golf | 3570 | 2,5 |
Škoda Yeti | 3324 | 2,33 |
Kia C´eed | 3099 | 2,17 |
Hyudai i30 | 2870 | 2,01 |
Renault Mégane | 2807 | 1,97 |
SDA
V kontrastu se vzestupem Seatu ztrácí Fiat. Ten je letos v prodejích na 18. místě, loni byla jeho pozice o osm míst lepší. „Velkou konkurenci pro Fiat představuje Kia s novými modely Picanto a Rio,“ vysvětluje analytik společnosti AZ Mobility Přemysl Žižka. Korejská automobilka s modelem Picanto vede ve třídě minivozů, zatímco panda od Fiatu spadla na třetí příčku.
Žižka také upozorňuje na klesající zájem o dieselové motory u malých vozů. Může za to nejen vyšší poměr ceny motoru k celkové ceně automobilu, ale i rostoucí cena nafty.