Německá automobilka je sice představila už dříve, ale do prodeje se měla tato světla dostat až na podzim letošního roku. To potvrzuje také fakt, že v konfigurátoru pro i8 stále laserová světla nejsou. Zdá se, že BMW dodalo prvním zájemcům tuto technologii ze své vlastní iniciativy. Proč?
BMW laserová světla představilo jako první, ale před časem se vytasila automobilka Audi se speciální edicí modelu R8, která shodou okolností dostala stejná světla. Ve své tiskové zprávě se tehdy Audi kasalo faktem, že jako historicky první automobilka nabídla svým zákazníkům laserová světla.
BMW i8 |
Jenže u BMW zjevně našli řešení, jak nakonec toto prvenství získat. První zákazníci, kteří začali jezdit v reálném provozu s laserovými světly, jsou ti s BMW i8 a tím tato přetahovaná definitivně končí.
Co se samotné funkce týká, technologie prezentovaná automobilkou BMW i Audi je prakticky stejná. Zdrojem světla jsou velmi malé diody, které směřují laserový paprsek do jednoho bodu, kde se následně přes fluorescenční vrstvu mění na světlo. BMW používá tři diody, Audi prezentovalo u modelu R8 LMX diody čtyři.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz