Propojení klíčových médií osloví všechny zájemce

Zpomalení trhu s nemovitostmi vedlo k nárůstu transakcí mezi soukromými osobami. Konkurencí si tedy nejsou ani tak jednotlivé realitní kanceláře navzájem, mnohem spíš realitním makléřům konkurují soukromé nabídky na internetu.

Způsob inzerce a propagace nemovitostí se také velmi změnil. Médiem číslo jedna je již zmíněný internet, zejména nezávislé realitní stránky - to nelze zpochybnit ani přehlížet. Na internetu dnes najdeme pohromadě nekonečné množství informací - což je na jednu stranu užitečné, ale samo o sobě to může být v konečném důsledku i kontraproduktivní. Na internet navazují také čím dál oblíbenější aplikace pro moderní chytré telefony, které hlavní přednosti internetu, jako jsou rychlost, flexibilita a veliký výběr nabídek, dovádějí takřka k dokonalosti.

Hned za webovými stránkami co do oblíbenosti jsou stále realitní časopisy. Podle průzkumů agentury Mark/BBDO pro společnost REAL-CITY je nevyužívá jen 17 procent lidí hledajících bydlení. Ti, kteří zrealizovali obchod s nemovitostí v posledním roce, potvrzují pravidelnější využívání webových stránek realitních společností zároveň se specializovanými realitními časopisy.

#####Musí se rozvíjet kreativní řešení pro tři média

Vzhledem k výsledkům provedených studií trhu je nutné i nadále rozvíjet kreativní řešení pro všechna tato tři média, a zejména pracovat na jejich propojení tak, aby jejich dopad byl co nejefektivnější. Pojďme se společně podívat ještě trochu blíže na realitní časopisy. Tištěná média tím, že již před lety ztratila své výsadní postavení hlavního nositele informací, dnes musí znovu přehodnotit svůj způsob komunikace - tedy co mohou nabídnout, v čem je jejich síla. V REAL-CITY každým rokem realizujeme různé průzkumy trhu zaměřené na chování a potřeby zájemců o reality.

Podle průzkumu z minulého roku, podle něhož jsme upravili dnešní podobu našeho časopisu, se nejdůležitější požadavky, které mají lidé kupující nebo prodávající nemovitost na realitní časopisy, týkají přehlednosti. Chtějí časopis, ve kterém bude snadné se orientovat, kde najdou všechny základní informace uspořádané vždy stejným způsobem a kvalitní, relevantní fotku, kde si mohou dobře prohlédnout nemovitost, která je zaujme. Vítanou službou je pak také propojení na konkrétní zakázku na internetu, pro získání rozšiřujících informací. Tištěný časopis má dnes tedy úlohu ne již ve vyčerpávajícím množství nabídek a informací, ale je tzv. výkladní skříní realitního trhu.

#####Inzertní časopis inspiruje a pomáhá

Realitní inzertní časopis je informačním zdrojem, který inspiruje a pomáhá v orientaci na trhu s nemovitostmi. Tištěná podoba nabídek přispívá k tomu, že je realitní kancelář vnímána seriózněji a důvěryhodněji. Snažíme se tedy vést naše partnery z řad realitních profesionálů tímto směrem - nemáme s nimi vztah pouze obchodního partnerství, ale snažíme se jim nabídnout veškeré naše zkušenosti z desetiletého působení na českém trhu a průzkumů, do kterých investujeme, a také současné poznatky naší zahraniční mateřské společnosti. Proto je dnešní podoba našeho časopisu velmi odlišná od té, kterou jsme měli léta a kterou stále ještě drží většina ostatních tiskovin v oboru.

Že je naše cesta správná, nám potvrzují nejen naši partneři, kteří naši koncepci vyzkoušeli, ale i naši čtenáři, kteří nás vnímají jako referenční zdroj informací v oblasti nemovitostí. V této souvislosti bych se s vámi ráda podělila o dva citáty Steva Jobse, které mi jsou velmi blízké: „Věřím, že naši zákazníci mají rádi naše produkty, a my se snažíme je dělat ještě lepšími.“ „Inovace odděluje lídra od následovníků.“ Přeji vám všem krásné prožití jara, které snad už konečně nastoupí v plné síle, a s ním i mírný, ale jistý růst české ekonomiky.