Rekordní bilance Central Group. Letos chystá 940 nových bytů.

Společnost Central Group loni dosáhla nejvyšších prodejů od rekordního předkrizového roku 2007. Celkem prodala 1216 nových bytů, domů a parcel. Meziročně tak firma zvýšila své prodeje téměř o 30 % a jednoznačně potvrdila své vedoucí postavení na českém trhu nového bydlení.

Veškerou svou výstavbu i akvizice nových pozemků Central Group financuje výhradně z vlastních zdrojů bez potřeby čerpání bankovních úvěrů. V letošním roce plánuje Central Group do prodeje zařadit dalších 940 nových bytů a rodinných domů v sedmi lokalitách Prahy a blízkého okolí. Úplnou novinkou budou nové byty v Praze 10-Horních Měcholupech (304 bytů v 1. etapě) a Praze 4-Kamýku (178 bytů v 1. etapě). Do prodeje budou také zařazeny další etapy bytů v Letňanech (247 bytů), Zličíně (115 bytů) a Pitkovicích (58 bytů). Co se týká rodinných domů, úplnou novinkou v nabídce Central Group budou velmi moderně řešené domy v Praze 10-Pitkovicích (29 domů v 1. etapě). Do prodeje firma zařadí i další malou etapu rodinných domů u Prahy – v Brandýse nad Labem (9 domů).

Přestože ekonomická situace v Evropě není růžová, zůstává společnost Central Group ohledně zájmu o její byty a rodinné domy optimistická. Pro tento optimismus má tři důvody – nízké úroky hypoték, další očekávané zvýšení DPH a zejména velmi příznivé ceny vlastní výstavby. U všech nabízených nemovitostí poskytuje firma garanci nejlepší ceny.

#####Dobrá doba pro investici

Příznivé ceny, které jsou nyní na svém dně, jsou dány jednak snížením marže na minimum, jednak výrazně nižšími cenami stavebních prací od dodavatelů. Ceny dodávek u nově zahajovaných staveb se oproti předkrizovému období snížily o 20–30 %. „Další cenové zvýhodnění jsme schopni s dodavateli v některých lokalitách dohodnout také kvůli urychlení splatnosti za provedené stavební práce z našich volných kapitálových zdrojů. A tuto cenovou výhodu pak můžeme přenést na klienty,“ říká šéf firmy Central Group Dušan Kunovský. „Velký objem výstavby nám umožňuje účtovat jen minimální marže a získat množstevní slevy. Díky nízkým cenám prodáme výrazně více než ostatní developeři. A věřím, že dosáhneme 40% podílu na trhu.“