Růst tržeb byl zhruba dvakrát rychlejší než v roce 2013. Více než 40 procenty se na tržbách podílel reklamní systém Sklik, třetinový podíl mají příjmy z display reklamy, kam se počítají i video a mobilní reklamní formáty na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz nebo Stream.cz. Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a z katalogového serveru Firmy.cz.
„Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 procent. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o desetinu. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz,“ uvedl generální ředitel Pavel Zima.
Loňský rok: akvizice, lépe cílená reklama
Seznam.cz loni pracoval na cílené reklamě. Pustil se do aukčního prodeje reklamy (RTB) a zaznamenal nárůst kampaní, které využívaly cílení podle chování uživatelů, a to meziročně o 50 procent. Změnami loni prošla i služba Zboží.cz, která nově používá aukční model i v hledání mezi nabídkami e-shopů. Největších změn doznal katalog Firmy.cz. Ten nyní využívá aktivního řízení kampaní v čase podle potřeb konkrétních inzerentů.
Seznam se také pustil do akvizic. Vstoupil do společností Kupi.cz a TopGis. Letos navázal menšími projekty, jako je Sleduj divadlo či BikerSeason. Ve specializované aplikaci BikerSeason, která slouží ke globálnímu plánování motorkářských výletů, získal 30 procent. Webová a mobilní aplikace bude nově využívat podklady z mapového serveru Seznamu Mapy.cz.
Nejnavštěvovanější mezi českými weby
Majoritu 70 procent Seznamu.cz vlastní jeho zakladatel Ivo Lukačovič. Seznam má z tuzemských provozovatelů webů nejvyšší návštěvnost internetových stránek, která se v březnu pohybovala kolem 6,9 milionu uživatelů. Podle dostupných informací má i nejvyšší tržby.