Renault Latitude 2,0 dCi: Auto, které čeká na objevení

Renault Latitude 2,0 dCi

Renault Latitude 2,0 dCi Zdroj: E15 Anna Vackova

Renault Latitude 2,0 dCi
Renault Latitude 2,0 dCi
Renault Latitude 2,0 dCi
Střídmý design. Renault u modelu Latitude vsadil na konzervativní tvary. Jednoduchý přístrojový štít je přehledný
Renault Latitude 2,0 dCi
8
Fotogalerie
Ve vyšší střední třídě u nás není příliš velký výběr, pokud tedy máte hlouběji do kapsy a nepomýšlíte zrovna na bavoráka, mercedes, audi či jaguara. Vedle Škody Superb je tu ještě třeba Lancia Thema a Kia Optima. Bylo tedy jen dobře, když do ní vstoupil nový Renault Latitude.

Ovšem zatím žádnou díru na trhu neudělal. Loni si jej zakoupilo pouhých 109 zájemců, letos za první dva měsíce jich bylo patnáct. Stačilo to sice na druhé místo mezi neprémiovými vozy, hned za bezkonkurenčním superbem (loni prodaných 4659 vozů), ale v zastoupení francouzské automobilky u nás panovala jistě vyšší očekávání.

Co tedy zabránilo lepším prodejů modelu Latitude? Cena jistě ne, oproti konkurenci je srovnatelná nebo nižší. Pohodlí? Komfort? Také ne. Latitude mi ho nabídl dostatek. Snad ani fádní design by neměl vadit. V této třídě se na extravaganci nehraje.

Horší už to ale bylo s jízdními vlastnostmi, jak jsem zjistil záhy. Pokud jsem jel s vozem klidně, vše bylo v pořádku. Problémy nastaly, když jsem nasadil agresivnější tempo.

Řízení neposkytovalo téměř žádnou „zpětnou vazbu“ a to, co bylo při rozvážné jízdě výhodou, že jsem o řízení vlastně „nevěděl“, se náhle změnilo ve velkou nevýhodu.

Stejně tak při rychlejším přejezdu nerovností jsem cítil, jak mi záď vozu „ustřelovala“. Byl to hodně nervní projev.
Musím říci, že jsem se rychle (a rád) vracel k vyrovnanému způsobu jízdy.

Ke kladům patřilo skvělé odhlučnění automobilu. Neslyšný naftový motor neobtěžoval, při poklidném tempu jsem „plul“ krajinou a jízdu jsem si užíval. Stejně tak i ve městě.

Nevýhodou francouzského sedanu však byla velikost zavazadlového prostoru. Latitude narostl o něco více než Škoda Superb (na délku o 59 mm), ale přitom má o poznání menší zavazadelník – 477 versus 595 litrů.
Co se týká prostoru na sedadlech, tam už to bylo vyrovnanější, přesto vzadu měl superb o něco navrch.
Z výbavy bych vypíchl hlavně možnost masáže zad na předním sedadle řidiče, stejně tak jsem ocenil i grafiku spolehlivé navigace.

Latitude je nabízen pouze se čtyřmi motorizacemi, z toho tři jsou naftové. Testoval jsem výkonnější dieselový dvoulitr, který je k dostání pouze s automatickou převodovkou. A musím říci, že tahle dvojka byla sehraná.
Pokud jsem „nevyšiloval“, převodovka řadila s rozmyslem a spolehlivě. V tu chvíli jsem měl pod kontrolou i spotřebu, pohybovala se v průměru jen o litr výše ve srovnání se spotřebou „tabulkovou“.

Technické údaje

Motor: vznětový
Zdvihový objem: 1995 cm3
Výkon: 127 kW (175 k) /3750
Převodovka: automatická šestistupňová
Provozní hmotnost: 1620 kg
Rozměry: 4897 x 1832 x 1483 mm
Objem zav. prostoru: 477 l
Max. rychlost: 215 km/h
Zrych. 0–100 km/h: 9,9 s
Komb. spotřeba: 6,5 l
Cena testovaného vozu: 759 900 Kč (výbava Initiale)
Cena nejlevnějšího modelu: 509 900 Kč (2,0, Expression)

+

cena
prostorný a pohodlný interiér

-

nudný design
špatné tlumení nerovností