Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.
Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 tisíci až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 tisíc automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.
Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 tisíc až 19 tisíc eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 tisíc až 27 tisíc eur.
Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 tisíc vozů ročně (podle ACEA).
Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa.
A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.
Registrace v ČR (leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy)
Zdroj: AutoRevue.cz