Seat Leon 2013: první jízdní dojmy

Seat Leon

Seat Leon Zdroj: Repro AutoRevue

Po Volkswagenu Golf nové generace přijde před všemi dlouho očekávanou Octavií jeho španělský sourozenec Leon. Máme se na co těšit?

Volkswagen Golf vzbudil nemalý rozruch. Všichni, kdo s ním už jeli, jej označují za hodně povedený automobil a jeho nemalé ambice ukazuje také fakt, že se dostal do finále české ankety Auto roku, kde je všeobecně považován za jednoho z velkých favoritů na vítězství. To zákazníky ale nebude příliš zajímat, mnohem atraktivnější je cena, se kterou novinka vstoupila na trh. Za základní, ale ne úplně oholenou verzi, zaplatíte 339 tisíc Kč.

Tak, a teď si stručně řekneme, co nás čeká v případě Seatu Leon. Zaprvé jde o automobil vycházející ze stejného technického základu, tedy by měl být stejně povedený, zadruhé má pro mě osobně lepší design, zatřetí nabídne to samé a konečně začtvrté bude levnější. Jestliže se u Volkswagenu hromadí objednávky na nový Golf ve velkém, u Seatu by zanedlouho neměli vědět, co dříve. Jenže tak jednoduché to není. Zamlčel jsem vám totiž některá fakta.

Seat LeonSeat Leon | Repro AutoRevue

Předně je důležité, že nejsilnější diesel (2.0 TDI 184 k) a nejsilnější benzinová jedna-osmička dorazí do nabídky až později v roce 2013. Golf se taktéž bez podobně výkonných motorů zatím musí obejít, jenže ona s tím souvisí jedna docela často diskutovaná věc. Zatímco u Volkswagenu dostanete pro verze nad 90 kW výkonu zadní víceprvkovou nápravu, pro Seat platí hranice více než 110 kW.

Když se podíváme na paletu motorizací, je jasné, že z počátku prodeje budou všechna auta vybavena jednoduchou zadní nápravou. Otázkou je, zda to je až taková nevýhoda, ale k tomu se ještě dostaneme. Podobně na tom jsou také různí asistenti pro jízdu, které Golf už teď nabízí, k Leonu se přestěhují později. S pohonem všech kol je to zrovna tak. Podrobnou zprávu nejen o svezení s novým Seatem Leon najdete na AutoRevue.cz.