Seznam zvýší investice do Stream.cz, chystá nové pořady

Seznam.cz

Seznam.cz Zdroj: Jan Sedlak

Seznam.cz letos zvýší investice do své internetové televize Stream.cz proti loňsku o 50 procent. Chce více vlastních pořadů i expanzi do chytrých televizorů. Na úterní tiskové konferenci to uvedl generální ředitel Seznamu Pavel Zima.

Stream je vedle internetových prohlížečů a mobilních zařízení v současnosti dostupný v chytrých televizorech Samsung a LG. Od dubna bude nově i v nabídce Android TV a Apple TV. Počet zhlédnutí ve smart TV aplikacích se za poslední půlrok zvýšil více než dvakrát na téměř 1,5 milionu.

Od roku 2013 se Stream.cz zaměřuje výhradně na vlastní tvorbu. Počet pořadů se loni zvýšil o 18 procent na 53. Novinkou byl například seriál Autobazar Monte Carlo s 672 tisíci zhlédnutími na epizodu. Nejsdílenější byla One Man Show vlogera Kazmy.

Nový seriál a pořad o vaření

Mezi novinkami se objeví seriál Casting, vlastní animované Pohádky z lednice, magazín loňského držitele ceny Magnesia Litera Ondřeje Horáka nebo pořad o vaření s podtitulem Česky, ale dokonale. Nebudou chybět známé tváře jako reportér Jan Tuna, architekt Adam Gebrian, foodblogerka Koko nebo Kazma.

„Nechceme být televizí jednoho seriálu, původní hranou tvorbu bychom rádi posunuli dál prostřednictvím nově vytvořené scénáristické skupiny. Pozornost ale budeme soustředit i na hudební formáty, dětský obsah a nezávislou publicistiku,“ uvedl šéfproducent Lukáš Záhoř. Nejpopulárnějším seriálem na Streamu je Kancelář Blaník. Jeho tvůrci letos získali za třetí sérii Českého lva za mimořádný počin v oblasti audiovize.

Vedle české mutace serveru YouTube působí na trhu například video server Playtvak.cz, který loni před prázdninami spustilo vydavatelství Mafra. Vlastní projekt Aktuálně.TV, jako zastřešení videoprodukce jednotlivých redakcí, loni odstartovalo také vydavatelství Economia.