Škoda Auto chystá nábor vysokoškoláků | e15.cz

Škoda Auto chystá nábor vysokoškoláků

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Automobilka prodávala v lednu nejvíce v historii a už teď má pod střechou nový model.

Všichni o něm mluví, ale málokdo ho viděl. Na své odhalení čeká v mladoboleslavské továrně nový typ škodovky, který má být nástupcem Octavie Tour. Bude mít zcela originální design, ale velikostí i výbavou bude podobný Fabii a Octavii.

„Modely aut do příští budoucnosti jsme již viděli včetně nových konceptů,“ říká odborářský předák a člen podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík.

Automobilka připravuje i další novinku - výrobu minivozu. Tento typ škodovky, který zamaskovaný ve zkušebních jízdách v polovině února ve Spojených státech zachytil fotograf z agentury Automedia, se bude vyrábět v bratislavském závodě Volkswagenu.

Vůz, který má být nástupcem Octavie Tour, dostane úplně novou tvář.

Model pro rozvíjející se země

„Na novém vozu se bude mladoboleslavský závod podílet zásadně. Byli jsme seznámeni s celou paletou vývoje včetně přímé možnosti srovnávacích jízd, které se uskuteční v květnu,“ vysvětluje Povšík.

„Bude to kompaktní auto s velkým vnitřním prostorem,“ prozradil už na podzim v roce 2009 deníku Oberösterreichische Nachrichten předseda představenstva Škody Reinhard Jung.

Podle něj má patřit mezi levnější vozy. „Nebude určený pro západní Evropu, ale pro rozvíjející se země“.

Nový výraz starých typů

Podle zdroje blízkého vedení podniku, který se nepřeje být jmenován, bývá prototyp pečlivě střežen.

„I zasedání podnikové rady probíhá za velkých bezpečnostních opatření, třeba nikdo nesmí mít s sebou mobil s fotoaparátem, na který by model mohl vyfotit,“ říká zdroj. Podle něj se prototypy ukazují ještě bez interiéru.

„Bývá zvykem, že nový vůz je vyroben ve stříbrné metalíze,“ říká.

Kromě výroby nového auta by měla ještě letos dát mladoboleslavská fabrika zcela nový výraz dalším dvěma typům.

„Automobilka chce do roku 2018 své prodeje minimálně zdvojnásobit,“ říká mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Stavbu nové skladovací haly lze dobře pozorovat už ze silnice R10. Do příštího roku se sklady rozšíří zhruba o polovinu, na bezmála pětasedmdesát tisíc metrů čtverečních.

Šance pro IT odborníky

Pro mladoboleslavskou automobilku, v jejíž hlavní továrně pracuje devatenáct tisíc lidí, znamená rozjetí výroby nových vozů významné rozšíření pracovních týmů.

„Nové projekty skokově navýší počet zaměstnanců. Velkou náborovou akci vedení plánuje především pro IT odborníky,“ předestírá odborář a člen podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík.

Více než dvě třetiny škodováckých zaměstnanců dochází do práce přímo z Mladé Boleslavi, zbytek dojíždí ze vzdálenějších lokalit jako je Česká Lípa či Liberec. V těchto dnech zaměstnanci s vedením podniku licitují o lepších pracovních podmínkách.

„Usilujeme o to, aby se úspěch značky promítl do všech složek mzdy, zejména tarifů,“ říká Jaroslav Povšík. Průměrná mzda v automobilce činila v loňském roce třicet dva tisíc korun.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video