„S náhradou škody se nám ozvala necelá třicítka zákazníků,“ vzkazují zástupci Casablanky s tím, že se jednotlivé případy řeší individuálně. Záplava postihla jeden datový sál o rozloze zhruba 200 metrů čtverečních ve Vinohradské budově Stimbuilding. Casablanca celkově pracuje s datovými plochami o velikosti 1600 metrů čtverečních.
Po záplavě mnoha klientům několik dní nefungovaly služby a potýkaly se s výpadky systémů a tím pádem často ztráceli peníze. Casablanca však tvrdí, že zásadní odliv klientů nenastal. „Jedná se pouze o několik jednotlivců,“ tvrdí firma. Konkurenční společnosti nicméně vzkazují, že posilují infrastrukturu a že už je nemalá část zákazníků Casablanky oslovila.
Nový cloud se skutečnou replikou
Postižená společnost mezitím začala pracovat na „novém cloudu“, který by měl být podstatně bezpečnější a pružnější než ten dosavadní. „Minulý týden bylo objednáno rozšíření technologie cloudového řešení Big Blue One. Návrh nové architektury infrastruktury je zajišťován ve spolupráci s dodavatelem datových a výpočetních komponentů, společností Hewlett-Packard, která v projektu působí od začátku jako hlavní partner,“ popisuje Casablanca.
Firma zároveň s tím zavede stoprocentní repliku primárního úložiště tak, aby skutečně mohla nabídnout službu data recovery. Tento identický klon by měl v případě výpadků umět převzít chod a bude disponovat dostatečným výkonem i diskovým polem. Umístěn bude v datovém centru Sitelu. Big Blue One tak bude mít ve výsledku 3 lokality. Kromě dvou zmiňovaných zůstane i dosavadní datová záloha v centru GTS. Současné datové centrum navíc čekají stavební úpravy tak, aby nemohlo k podobným živlům dojít.
Casablanca postupně dává vše do pořádku, obnovit musela kolem 100 TB dat. Klientům už systémů fungují, pouze někteří z nich včera hlásili menší výpadky.