Sociální sítě pomáhají českým malým a středním firmám prodávat

Aplikace WhatsApp (ilustrační foto)

Aplikace WhatsApp (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-SA 2.0: Jan Persiel via Flickr

Sociální sítě pomáhají českým malým a středním firmám prodávat Využívání sociálních sítí je pro české podniky stále důležitější. Nejenom pro komunikaci se zákazníky, ale i s vlastními zaměstnanci. Facebook a další sítě hrají stále větší roli při zvyšování návštěvnosti firemních internetových stránek i zisku.

Pro šéfy rostoucích malých a středních firem (MSP) jsou internetové nástroje na řízení vztahů se zákazníky nejdůležitější technologií, která jim může pomoci uspět na trhu. Hned na druhém místě se umístily sociální sítě a on-line obchody. Vyplývá to z výzkumu společnosti Microsoft provedeného v České republice mezi 207 společnostmi z různých odvětví.

Podle manažerů firem umožňuje používání moderních technologií poskytovat kvalitnější služby a zároveň vede zákazníky k větší spokojenosti. O rostoucí roli sociálních sítí svědčí, že již 44 procent firem má účet na sociálních sítích a zhruba třetina z nich (30 procent) věří, že jim právě sociální sítě pomáhají zvýšit zisk.

Moderní technologie ale nepřinášejí firmám jen výhody. Firmy se při poskytování služeb zákazníkům musí vypořádat s novými výzvami, vyplývajícími z dostupnosti informací a referencí. Zákazníci vyžadují stále kvalitnější služby a rychlejší a osobnější komunikaci. „Nástroje na řízení vztahů se zákazníky, takzvané CRM, proto již zdaleka nemají jen podpůrnou funkci pro obchodníky, ale mění se v prostředek pro interaktivní komunikaci se zákazníkem,“ uvádí Václav Urban, ředitel divize Dynamics Microsoftu.

Za vyspělými zeměmi české podniky zaostávají

soc sítě Trendem, který umožňuje firmám dosahovat vyšších zisků, je také propojování informací o zákaznících s nástroji na analýzu velkých objemů dat a s nástroji pro efektivní práci se sociálními médii. České firmy přitom ve využívání sociálních sítí zaostávají za vyspělými státy. Z průzkumů v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii vyplývá, že mezi rostoucími malými a středními firmami využívají tento komunikační kanál až dvě třetiny firem. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů, a rozšířit si tak potenciální trhy.

Celý článek čtěte na serveru BusinessInfo.cz

Důchodové pojištění pro OSVČ v roce 2014