SsangYong Rodius: ani 2. generace transportéru mnoho krásy nepobrala

SsangYong Rodius

SsangYong Rodius Zdroj: Repro AutoRevue.cz

SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)
SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)
SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)
SsangYong Rodius (Repro AutoRevue.cz)
4
Fotogalerie
Rodius nemá v Evropě obdoby, ať už jde o vzhled, nebo přepravní kapacitu. Po únicích prvních snímků se představuje SsangYong Rodius nové generace. Po devíti letech výroby přichází impozantní MPV s novým vzhledem, dále rozšířenou přepravní kapacitou a kromě jména Rodius se bude na určitých trzích prodávat také jako SsangYong Stavic nebo Korando Turismo. Působí modernějším dojmem, nicméně přinejmenším diskutabilní tvarování zadní části karoserie bylo v hrubých rysech zachováno.

Mohutná karoserie umožňuje zástavbu plných čtyř řad sedadel, v nichž se v závislosti na konkrétní verzi usadí devět až jedenáct cestujících. Výbavové stupně bude tři a ponesou jména Luxury Touring (LT), Grand Touring (GT) a Royal Touring (RT), těšit se můžeme na mírně upravenou palubní desku, přičemž přístrojový štít zůstává v jejím středu. V dvoumístném uspořádání Rodius nabídne prostor pro zavazadla takřka neuvěřitelných 3 240 l.

Středové konzoli u lépe vybavených variant druhé generace modelu SsangYong Rodius dominuje dotykový monitor navigace a multimediálního systému. O pohon se postará především nový vznětový čtyřválec e-XDi200 s objemem 2,0 l, výkonem 155 koní (114 kW) a točivým momentem 360 Nm, který známe nejen z poslední verze modelu SsangYong Rodius I, ale také čerstvě modernizovaného SUV SsangYong Rexton W.

Navazovat na něj bude alternativně šestistupňová manuální převodovka, nebo pětistupňová automatická skříň e-Tronic (Mercedes-Benz). Snad jen v Jižní Koreji a Rusku bude nový Rodius k mání také se zážehovým šestiválcem s objemem 3,2 l.

Zdroj: AutoRevue.cz