Svoboda: Řešit magistrálu má smysl až po dostavbě vnějšího okruhu
Na řešení problému magistrály, která smogem a hlukem zatěžuje centrum Prahy, má podle Svobody metropole několik let, dokud nebudou dokončeny okružní automobilové městské systémy. Dodal, že v úvahu připadá několik řešení. Za chybný ale označil krátký tunel, který by magistrálu svedl pod zem pouze od garáží Slovan do parku za Národním muzeem. „Auta by vyjela jen o kousíček dál,“ poznamenal Svoboda.
V úvahu podle primátora připadá zklidnění magistrály tím, že by na ní byly vybudovány zelené pruhy. Václavské náměstí by se mělo v důsledku těchto opatření stát klidným územím. Zavedení mýtného před dokončením okruhu označil za velmi problematické. „Bude to jen penalizace za něco, co nebudou lidé moct vyřešit,“ uvedl Svoboda s odkazem na to, že řidiči nebudou mít při průjezdu Prahou možnost výběru. Svoboda mluvil i o dalších problémech Prahy. Uvedl, že nepodporuje dostavbu metra A až na ruzyňské letiště. V současné době to podle něj vypadá tak, že na letiště spíše povede železnice nebo tramvaj.