Třicet, padesát, osmdesát. Slevy začínají

Letní výprodej právě začal. Obchodníci zlevňují více letního oblečení než v minulých letech.

Kdo chce vědět, kdy začnou letní výprodeje ve městě, měl by sledovat slevovou kampaň největšího pražského outletového centra Fashion Arena.

Zdejší obchodníci už druhým rokem snižují ceny letního zboží nejdříve ze všech. Ještě na jaře.

„Cenový trhák začal ve středu 9. června. Všech šest desítek obchodů naráz v jeden den odstartovalo velké slevy zboží. Začínáme tak brzy, aby se u nás lidé vybavili na léto,“ říká Iva Janovská z outletového
centra Fashion Arena.

Hned nato se slevová vlna rozšíří dál po Praze. Mezi prvními výrazně zlevní v nejbližších dnech například polský módní řetězec Reserved nebo obchodní dům C&A.

„Začneme v druhé polovině června. V prvních fázích výprodeje zlevníme o třicet až padesát procent.
Na konci výprodeje je to až sedmdesát procent,“ říká Hana Jandová, mluvčí módních obchodů C&A.

Letošní výprodeje budou jiné, shodují se obchodníci. Kvůli deštivému a studenému jaru prodávali
především dlouhé kalhoty, svetry a bundy. Tohle tradiční jarní zboží bude ve výprodejích chybět.

„Letní oblečení tentokrát bude zastoupeno víc, než bylo obvyklé,“ říká Pavel Novák, manažer dámské kolekce řetězce C&A.

Největší obchodní dům v centru města Palladium avizuje, že do konce června zlevní téměř všichni
zdejší obchodníci.

„Někteří zlevní celoplošně všechno zboží, ale slevy půjdou v několika vlnách. Nejdříve zařadí
modely, které se hůře prodávaly, ale sleva u nich bude výraznější, hned klesne až na polovinu. Následně se sníží až o sedmdesát procent,“ míní mluvčí nákupního centra Iva Roper.

Na „své“ květované šaty se do obchodu se švédskou módou H&M chodí každý týden dívat osmadvacetiletá kadeřnice Ivana Pospíšilová. „Stály osm stovek, zlevnili je o dvě stě korun, ale i to se mi zdá pořád drahé. Na dovolenou jedu až za měsíc, tak doufám, že je zlevní a nevyprodají,“ říká zákaznice.

Ještě vyšší slevy než obchody s módou plánují hypermarkety. Tam budou ceny padat až o osmdesát
procent.

Podle Jana Brokeše z Retailinfo, který provozuje weby o nakupování v Česku, slevy letos sice začaly
dříve, ale zatím nejsou tak velké jako v loňském roce.

„Obecně jsou slevy o dvě procenta nižší než loni. Neočekáváme, že se dostanou na
loňskou průměrnou slevu 28 procent,“ říká Jan Brokeš.