Třikrát sláva. Sezóna začala vítězně | E15.cz

Třikrát sláva. Sezóna začala vítězně

Mnoha mužům na Ostravsku se vrátil smysl života. Po letní pauze začala fotbalová sezóna.

S novou sezónou ve fotbale je to jako s novým vztahem. Člověk nabývá přesvědčení, že stejná katastrofa, jako byla ta poslední, se prostě už opakovat nemůže. Ostravský Baník tuhle filozofii pochopil. Mezi fanoušky se ujal slogan, že přichází Nový Baník. Fiasko z letošního jara, kdy modrobílí hráli nehůře v lize a skončili na potupném devátém místě, prý už nenastane..
O nových nadějích vypovídala i nedávná změna ve fan shopu na Jiráskově náměstí. Baník získal za partnera firmu Nike a sortiment se celý proměnil. V pátek, v den před zahajujícím utkáním s Příbramí, byla prodejna plná mužů, ze kterých šla cítit předzápasová nervozita. „Letos budeme mistři. To je jasné,“ prohlašoval prošedivělý padesátník probírající se novými tričky s baníkovskými motivy a klasickým háčkem značky.
Baník v nové sezóně vstupné nezdražil o jedinou korunu, to by asi po jarním fiasku zavánělo ekonomickou sebevraždou. Nejdražší lístky na krytou tribunu, označovanou jako místa pro honoraci, stojí stále 160 korun, nejlevnější do kotle 60 korun. Zlatou střední cestou jsou místa na nekrytou tribunu s krátkým názvem S, fanoušky přezdívanou Esko. Stojí stovku. „Vstupné na Baník patří dlouhodobě k nejlevnějším k lize. Určitě patříme mezi tři nejlevnější kluby,“ říká mluvčí Baníku Igor Bruzl. Málokde v Česku už se podle něj dostane divák na ligu za méně, než za dvě stovky. „Uvědomujeme si, že současný stadion nemůže poskytnou vyšší komfort,“ vysvětluje relativně nízké vstupné Bruzl.
Jsme s tebou
Pivo dvacet pět, párek třicet, klobása čtyřicet. To už jsou delší dobu zaběhnuté ceny ve stáncích na stadionu. „Pět nula, pět nula,“ skandovali před prvním výkopem s Příbramí modrobílí fanoušci klubu na „Esku“. „Hoši, nechte už těch basketbalových výsledků,“ tlumil jejich nadšení jeden ze skeptičtějších baníkovců. V sobotu ve čtyři odpoledne, kdy utkání začínalo, skrápěl Ostravu mohutný liják. „Nový Baník, to by chtělo i nové počasí,“ roztrpčeně se dívali zmoklí příznivci směrem k tmavému nebi. Pršet přestalo přesně za patnáct minut od začátku zápasu. Po hřišti běhali v nových baníkovských dresech mnozí noví borci, které diváci ještě neviděli. Nejvýraznější nováčkem je bezesporu Afričan Fernando Neves. Svým afro účesem, tvrdým výrazem i hrou naznačoval, že Baník na tom nemusí být vůbec špatně.
Na rozdíl od mnohých hráčů Baníku se jeho fanoušci v nové sezóně vůbec nezměnili. Už ve třetí minutě začal kotel skandovat oblíbené: Celý stadion za ramena. To znamená, že diváci vstávají, chytají se kolem ramen a rozjíždějí ostravský rituál: poskoky doprovázející skandování Baník p..o, FCB! A pak také hymna, které rovněž sobotou prázdniny definitivně skončily: Baníčku, my jsme s tebou…
Kaj je zbytek?
Mnohem více než počáteční déšť vadil divákům na „Esku“rozhodčí, který rozhodně Baníku nenadržoval. „Jsi další hráč Příbrami,“ byl snad jediný z pokřiků mu adresovaných, který lze publikovat. Po poločase dal Baník konečně gól a tíživá nervozita fandů se rozplynula. Hlasatel oznámil, že na stadion přišlo 6 166 diváků. „Kaj je zbytek, kaj je zbytek ? skandovali muži na „Esku“. Očekávali, že na Bazaly přijde přece jenom více lidí. V závěru se stalo něco strašného. Příbram vyrovnala. Ledová sprcha ale trvala jen necelé dvě minuty. Baník, trochu se štěstím, dal zase gól a veledůležitý první zápas ligy vyhrál. „TO JE BANÍK, TO JE BANÍK,“ radovali se příznivci spokojeně, že bílomodré mužstvo na hřišti už není tím jarním odvarem. V kotli plály rudé ohně a směrem od Hlučína se tmělo a blesky probodávaly oblohu. Chvíli po konci zápasu se hustě rozpršelo. To ale odcházejícím fanouškům nevadilo vůbec. Možná to ani nepostřehli. Jejich duše byly plné světla. Baník zase vítězí. Co víc si na začátek sezóny přát.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.