Turbolet v Kongu musí létat i jezdit rallye

(VIDEO) Videozáběry, které následují po tomto úvodu, jsou důkazem toho, s jakými podmínkami si běžně musí poradit podařený kousek českého leteckého průmyslu – L-410 Turbolet. Podobné cestování však zvládnou jen silnější povahy, které jsou zvyklé se smrtí připíjet na zdraví. Ti ostatní by se stejnou dálku trmáceli raději na slonu.

Nedávno jsme na E15. cz publikovali nelichotivou zprávu o bezpečnosti vnitrostátní letecké dopravy v Rusku. Zpráva dokonce říká, že Rusko je na tom hůře než Kongo. Nebudeme dnes Rusko hájit, jen si dovolíme zapochybovat, že v Rusku – třeba i v nejhlubší Tajze – mají VPD (rozuměj vzletovou a přistávací dráhu) do zatáčky! Dráha navíc připomíná okresku nevalné kvality, takže letadlo se hned po dosednutí změní v uhánějící rallyový speciál, jehož pilot musí mít sakra vyvinutý cit pro ideální stopu.

A to ještě není vše; přistání do zatáčky lze ještě s obtížemi pochopit, ale je-li pilot nucen zatáčet, když nabírá rychlost ke vzletu, to už je skutečně zu viel.

Takhle se přistává a zase vzlétá v Kongu. Turbolet „to dává“, cestující už možná méně