Útraty na internetu trhnou rekord, blíží se k 60 miliardám

Tvrdí to alespoň průzkum o stavu českého e-commerce z projektu serveru Shoptet.cz, podle něhož v Česku funguje na 35 tisíc internetových obchodů. Průzkum vycházel z dat Asociace pro elektronickou komerci a serverů Srovname.cz, PayU, Heureka.cz a vlastního šetření.
Zhruba šestnáct procent z nich nabízí oblečení, čtrnáct procent se věnuje auto moto tematice a jedenáct procent nabízí potřeby pro dům a zahradu. Zákazníci se nejvíce zajímají o elektroniku a kosmetiku, za nimi následuje oblečení.
Obraty na internetu stále rostou. Podle výkonného ředitele služby Shoptet.cz Miroslava Uďana totiž z celkového maloobchodního prodeje e-shopy odkrajují jen pět až šest procent. Svoji roli v tempu růstu může hrát i úroveň jednotlivých obchodů a zkušenost majitelů.
E-shopy z pohledu statistiky |
---|
» 6,5 milionu lidí v Česku užívá internet » 3,6 milionu lidí na něj přistupuje z mobilu » 57,9 miliardy korun dosáhne letošní obrat e-shopů » průměrná hodnota objednávky činí 1634 korun » na objednávku připadá průměrně 1,3 kusu zboží či produktů » 79 procent lidí nakupuje zboží on-line alespoň jednou do roka » 43 procent lidí nakupuje on-line několikrát do měsíce » 53 procent lidí nakupilo on-line na základě doporučení svých přátel » 47 procent nakupujících volí platbu klasickou dobírkou |
Více než polovina e-shopů je založena na komerčním řešení, čtyřicet procent stojí na otevřeném základě a jen osm procent vzniklo individuálně.
„Zhruba osmdesát procent obchodníků neovládá on-line marketing a často jen přežívají. Neustále vznikají nové a nové obchody, ale s krátkou životností. Většinou bez správného přístupu přežijí tak rok,“ uvedl Uďan.