VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8

VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8
VLF Destino je Fisker Karma za 5,5 milionu s motorem 6.2 V8
2
Fotogalerie
Fisker Karma není úplně mrtvý. Jenom se jmenuje jinak a místo čtyřválcového hybridu má nyní kompresorem přeplňovaný osmiválec z Corvetty ZR1.

Pamatujete si na hybridní supersedan Fisker Karma? Tak ten už je vlastně minulostí, i když zbytky po této zajímavé americké automobilce koupily Číňané a plánují znovu rozjet výrobu pod jinou značkou a s technikou BMW. Zvláštní je, že zákazníkům Fiskeru chyběl hlavně pořádný motor.

Designér Henrik Fisker se pak dal dohromady s bývalým šéfem GM Bobem Lutzem a konstruktérem Gilbertem Villarrealem, čímž vznikla malá automobilka VLF Automotive (dříve VL Production, když v ní ještě nefiguroval Fisker).

Ta nyní pokračuje tam, kde Fisker skončil. A navíc odstraní veškerý hybridní pohon a pod kapotu nacpe pořádný motor. Není to nic menšího než kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l původem v Cadillacu CTS-V či Chevroletu Corvette ZR1.

Nyní tyto přestavby konečně míří k zákazníkům, ale nečekejte žádnou láci. Kompletní auto stojí 229 000 amerických dolarů, což je zhruba 5 500 000 korun.

Zatímco Fisker Karma ukázal na váze 2400 kg a měl maximální krátkodobý výkon hybridní soustavy jen 300 kW (408 k), novinka s osmiválcem je o půl tuny lehčí a výkon motoru je 469 kW (638 k) v 6500 ot./min. Točivý moment má hodnotu 819 Nm v 3800 ot./min. To stačí ke zrychlení na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlosti „přes 320 km/h.“

To jsou parametry, které jen tak nějaký supersedan se čtyřmi plnohodnotnými sedačkami nenabídne. Takže najednou se ta cenovka nezdá zas tak přehnaná. Navíc každé auto vzniká prakticky podle individuálního přání zákazníka, pokud jde například o čalounění interiéru a podobně.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz