Vyhledávání na českém Googlu roste. Dotazy z mobilů se zdvojnásobily

Na české mutaci vyhledávače Google se letos meziročně zvýšil počet dotazů o polovinu. Největší boom zažívá vyhledávání z mobilních telefonů, které narostlo o více než dvojnásobek.

Google, který slaví pět let na českém trhu, rozjel na konci minulého roku rozsáhlou reklamní kampaň včetně televizních spotů.

“Samotné nás překvapilo, že naše edukační reklamní kampaň měla tak rychlý dopad na tempo růstu vyhledávání. Úspěch této kampaně nám umožnil věnovat se dalším strategickým pilířům, kterými jsou mobil, video a novinka Google+,“ komentovala to ředitelka českého Googlu Taťána le Moigne.

Google v Česku soupeří s lokálním vyhledávačem Seznam a v tuzemsku jako na jednom z mála trhů nemá ve vyhledávání jasně vedoucí postavení.

V meziročním srovnání nejvíc rostlo mobilní vyhledávání. Největší boom přitom zaznamenaly dotazy na mobilních Mapách Google.

V Česku roste i sledovanost video serveru YouTube, který dosahuje zhruba třetiny celkového vyhledávání na české mutaci Googlu. Tuzemští uživatelé zhlédnou více než 400 milionů stránek za měsíc.