Ztratí náskok. Kvůli pravidlům

Hradecký automobilový jezdec Michal Matějovský se připravuje na novou sezonu s vozem Audi DTM. Závody zatraktivní nová pravidla.

Dvakrát během závodu zajet do boxů je novinka, která v nové sezoně čeká hradeckého jezdce Michala Matějovského v seriálu okruhového mistrovství republiky Divize 4. Stejně jako on budou muset dvakrát zpomalit i další závodníci s vozy kategorie DTM.

Závody by totiž měly být atraktivnější. „DTM ujede jeden okruh zhruba o deset vteřin rychleji než ostatní auta v této divizi. Tímhle by se ten rozdíl měl smazat,“ vysvětluje Matějovský, který bude hájit barvy týmu Bohemia Racing ve špičkovém autě Audi DTM.

DTM se podobá formuli

I když přijde o cenné vteřiny, novinka mu nevadí. „Někdo to může brát jako znevýhodnění, ale já si myslím, že to závodům prospěje. Navíc je to výzva, poprat se s tím a být i tak mezi nejlepšími,“ tvrdí Matějovský.

Toho teď čeká druhá sezona za volantem „formule“ mezi okruhovými auty. A zároveň poslední. „Loni to bylo o tom, abych si auto osahal a naučil se s ním jezdit. Ke konci sezony se mi už dařilo vyhrávat, takže tenhle cíl se podařil. Teď už bych rád dojížděl pravidelně mezi nejlepšími, a posunul tak svoje schopnosti,“ vysvětluje hradecký závodník.

Za rok se ale bude muset zaměřit na jiné auto. „Vozy DTM už mistrovství republiky nemohou jezdit, taková budou pravidla. Možná pro ně bude nějaký evropský seriál, ale o tom toho ještě mnoho nevím,“ podotýká sedmadvacetiletý jezdec.

A v čem jsou vozy DTM tak specifické? V mnohém se liší od ostatních okruhových aut, která se více blíží sériově vyráběným autům. „DTM je skoro jako formule, úplně jinak se s autem jezdí a jinak funguje. Má spoustu aerodynamických prvků, využívá přítlaku. Má mnohem větší výkon než ostatní auta. Navíc jsou na něm použité ty nejšpičkovější technologie,“ přibližuje Matějovský.

Možná skončí u tahačů

Ten už se nyní připravuje na start seriálu, který je na programu koncem dubna. „Musím se zaměřovat hlavně na fyzičku, chodit do posilovny a podobně. Je to důležité, aby mě pak třeba při závodu nezačaly bolet ruce nebo aby nepřišla nějaká krize,“ podotýká hradecký motorista.

Na okruh s Audi DTM poprvé vyjede dva týdny před prvním závodem. „To budeme mít týmové dny na brněnském okruhu. Loni to bylo horší, ale teď už auto znám. Ty dva týdny před závodem by měly být akorát,“ říká Matějovský, jehož otec Stanislav se před jedenácti lety stal mistrem Evropy v závodech tahačů.

Závodní truck si na konci minulého roku vyzkoušel i Matějovský mladší. „Byla to zajímavá zkušenost. Auto je velké a těžké, ale překvapivě rychlé. Jen mi dělalo problémy, že jsem musel za jízdy regulovat chlazení brzd. Na to jsem nebyl zvyklý,“ usmívá se jezdec.

A že by navázal na rodinnou tradici a přesedlal na kamiony? „Závody tahačů jsou kontaktní a dramatické, takže by mě to určitě lákalo,“ uzavírá Michal Matějovský.