Dušan Kütner: Čas kodexů a průzkumů

Podle aktuálního průzkumu STEM jen čtyři procenta respondentů uvedla, že je k volbě některé ze stran přesvědčila volební kampaň. Přeloženo do ekonomické řeči čísel, desítky milionů korun vydaných na billboardy, rozhlasové a televizní spoty, inzeráty – snad i kvůli většinou banálním nicneříkajícím pravdám a frázím – jsou celkem penězi vyhozenými do vzduchu. Ale když to nemalé části kandidujících stran nakonec zaplatí stát a tedy občané, tak proč byste je nevyhodili, že.
Blíží se Vánoce a s nimi i tradiční příval vánočně laděných zpráv a průzkumů. Podle toho nejnovějšího, rovněž od STEM, si téměř každé jedenácté dítě od pěti let věku přeje čtečku či tablet. Konečně dobrá zpráva, která by se mohla vykládat tak, že již za necelých dvacet let bude český národ možná opět národem sečtělých vzdělaných intelektuálů, jak si Češi o sobě dokonce již i chvíli mysleli - dokud nezačala vysílat komerční televize Nova.