Hodnota se pohybuje kolem padesáti miliard korun. Snad Španělé nezjistí, že jsou pro ně středoevropské stavební reálie španělskou vesnicí. To by ovšem hrozilo spíše v Česku, kde je kolem přípravy, ale i realizace a následného užívání staveb (viz vlny na D47) často dost veselo. Nemluvě o experimentech s pépépé. Duch taškařice s Housing & Construction ještě úplně nevyvanul.
Zatímco PPP se odpovědní v Česku po neblahých zkušenostech vyhýbají jako čert kříži, jsou Češi ve Visegrádu přece jen v něčem avantgardou. Ne. Řeč není o přístupu k uprchlíkům, ale k vysokorychlostním železnicím. Zatímco Poláci i Slováci se , Češi by se rádi svezli dvakrát rychleji. Projekt má však hodně daleko do uskutečnění a je otázka, zda se našinec dříve nesveze o něco pomaleji na pramici mezi Dunajem, Odrou a Labem. Přesto je to hezké české vizionářství. Moc pěkně se o něm čte na kožence v rychlíku bojujícím s hodinovým zpožděním.
Stavbařům otrnulo. Ceny označují za podhodnocené a budou zdražovat práci. Asi se už taky těší na vysokorychlostní železnice a průplav. A vlastníci na dividendy.
Čtěte další zápisníky redaktorů E15: