Daniel Novák: Modří už vědí

Česká obchodní inspekce (ilustrační foto, ČTK)

Česká obchodní inspekce (ilustrační foto, ČTK) Zdroj: CTK

Médii prolétla jako blesk zpráva, že inspektorky České obchodní inspekce objevily během svých soukromých nákupů v luxusních pražských obchodech padělky známých značek.

Společenské tlaky jsou neúprosné a touha být viděn jako někdo jiný nekonečná. Jen místo Pařížské se člověk vydá pro kýžený produkt do vietnamské tržnice.

Zarážející byla ovšem informace, že inspektorky soukromě nakupovaly právě v luxusních obchodech. Vláda sice výdělky ve státních organizacích zvyšuje. Podle dostupných informací ale asi ne o tolik, aby úředníci v Pařížské zvládli nahradit výpadek Rusů.

Zvídavým reportérům Českého rozhlasu se naštěstí podařilo vnést do věci jasno. Zjistili, že inspekcí zmiňované luxusní prodejny jsou v Bílé labuti a v Praze 7. Tedy v místech, kde najít obchodníky s luxusem je docela luxus. Lapálie tak mimo jiné vypovídá o tom, jak si někdo luxus představuje. Otázkou je, zda se agilní inspektorky překlopením svého nákupu na pracovní akci nepřipravily o možnost vypadat jako někdo jiný.

Nechtěná přeřeknutí dokážou realitu a děje za ní skryté vystihnout často zdaleka nejlépe. Freud by tak určitě zajásal nad ministryní pro místní rozvoj Karlou Šlechtovou. „Ráda bych se připojila ke slovům pana premiéra,“ pravila tento týden na jedné konferenci. Kdo by však čekal, že výrok adresovala předsedovi vlády Bohuslavu Sobotkovi, mýlil by se. Vedle šéfky místního rozvoje totiž neseděl nikdo jiný než Andrej Babiš. Modří už vědí.