Dušan Kütner: Zlatý časy? Ježkovy voči!

Česká televize

Česká televize Zdroj: profimedia.cz

Česká televize se dál chce vézt na vlně ostalgie, kterou už vkusně využila v retroseriálu Vyprávěj. Sobotní soutěžní pořad Zlatý časy! ale vlezl pod ledasjakou nízce položenou laťku komerčních televizí.

Pořad je pln zábavy, v níž nechybí vysmáté celebrity, otřepané fráze, jódlování(!), sprostá slova a povinný frenetický potlesk bez ohledu na to, zda gag byl či nebyl vtipný. Navíc samo o sobě je dost odvážné prezentovat padesátá či sedmdesátá léta jako „zlaté časy“, protože pro mnohé doby tuhé normalizace jimi prostě nebyly.

Zlaté časy má ale skutečně každý někdy jindy. Pro skupinu Buty jimi byla zejména devadesátá léta, nejen kvůli kultovnímu filmu Jízda, ale i pro řadu písní, které lidé vzali masivně za svoje a velmi s nimi souzněli. Jednu z nich - Tata - je ale nyní možné zaslechnout v reklamě na nejmenovanou stavební spořitelnu.

Není to tedy ona původní píseň, ale její nová, autorem upravená podoba, aby lépe odpovídala tempu reklamy. Doufejme jen, že v případě skupiny Buty to neznamená definitivní konec jejích zlatých časů a masivní rozprodej písní do reklam jakožto posledního zdroje peněz.

Dvě třetiny Čechů si podle CVVM myslí, že cizinci, kteří se do Česka přistěhovali v posledních letech, představují „problém“, například zvyšují nezaměstnanost a kriminalitu. Co na to říkají desítky Britů, Američanů a dalších chytrých mozků stěhujících se sem za prací jako do přátelské spojenecké země, již průzkum bohužel neříká.