Když kůži, tak od Tlustého. Nově už i v B2B segmentu.

Zdroj: Brašnářství Tlustý a spol. s r.o.

Brašnářství Tlustý po covidovém propadu hlásí úspěšný rok 2023. Firmu posílilo nové zapojení i do B2B segmentu, za uplynulý rok si připsala řadu úspěšných firemních zakázek a spoluprací. Svou nabídku pro firemní zákazníky bude prezentovat koncem dubna na Event Festu, největším marketingovém festivalu v Česku, kde předvede zejména svoji verzi populárního konceptu mobilní dílny.

Z původně čistě zakázkového brašnářství, které nabízelo opasky a peněženky, se Brašnářství Tlustý během 11 let transformovalo v unikátní firemní koncept, který navazuje na českou řemeslnou tradici a Baťovské hodnoty v čele s heslem „náš zákazník, náš pán“. Během svého působení na trhu čelila firma již několika propadům a krizím. Naposledy ji v roce 2020 málem srazil vaz covid, kdy se prakticky ze dne na den produkce propadla o 95 %, a následovaly další dva těžké roky. Firma ale zabojovala a v roce 2023 obměnila svůj obchodně-marketingový tým, nastavila novou strategii, revitalizovala online kanály, aktualizovala sortiment. Nyní může za uplynulý rok ohlásit 37% meziroční růst tržeb a aspiruje na jedničku svého trhu.

Rok 2023 firmě po několika těžkých letech konečně přinesl výraznější růstRok 2023 firmě po několika těžkých letech konečně přinesl výraznější růst | Brašnářství Tlustý a spol. s r.o.

Nabídku pro B2B klienty firma představí i na Event Festu

K úspěšnému roku 2023 napomohlo firmě i nové rozšíření nabídky o B2B segment. Společnosti se podařilo navázat spolupráce s řadou firem včetně Škoda Auto, Preciosa, Samsung, Mileta nebo Zážitky.cz. „Firmy u nás poptávají nejen výrobky z kůže například jako firemní dárky, ale také třeba komponenty ke speciálním produktům, výrobky pro eventy nebo doplňky k prémiovým modelům. Mezi českými výrobci máme unikátní pozici, takže pokud firmy poptávají českého dodavatele na cokoliv spojeného s kůží, jsme jejich lidé. Heslo ‚Když kůži, tak od Tlustého‘, tedy nyní platí nejen pro B2C, ale i B2B segment,“ říká majitel a ředitel firmy Ivan Petrův. Za loňský rok se zakázky pro firemní klientelu podílely asi na 15 % tržeb společnosti.

„Firem, které prodávají kožené výrobky nebo se zaměřují na práci s kůží, je samozřejmě v Česku více, naše je ale jediná, která disponuje celou skladbou profesí potřebnou pro návrh specializovaných výrobků z kůže: od designu a konstrukce přes technologie a výrobu až po zajištění výroby interně i externě,“ popisuje Ivan Petrův. Pro nadcházející období je jedním z hlavních cílů společnosti dokončit své ozdravení a dosáhnout obratu 45 milionů Kč s meziročním růstem minimálně +20 %.

Ivan Petrův věří, že jeho firmě pomůže mimo jiné i současný trend, kdy se mnoho společností při hledání dodavatelů a partnerů obrací na lokální trh. I proto Brašnářství Tlustý připravilo nabídku různých výrobků a služeb pro firmy, kterou mimo jiné odprezentuje již 24. dubna na Event Festu, největším event marketingovém festivalu v České republice. Do této nabídky spadá vedle portfolia kožedělných výrobků, propagačních a reklamních předmětů či dárků z kůže pro zaměstnance, VIP klienty nebo obchodní partnery také například mobilní dílny – populární koncept pro různé eventy, konference, setkání s klienty nebo zaměstnanci a další příležitosti. „Pro někoho může být až překvapivé, že v současné době, kdy jsou nejrůznější firemní eventy protkané moderními technologiemi typu virtuální realita, mezi pořadateli i účastníky těchto akcí výborně rezonují dílny, které zájemcům zprostředkují kontakt s tradičním řemeslem. Naše dílna tak například byla součástí akce společnosti Škoda Auto při příležitosti odhalení nového Superbu,“ uvádí Ivan Petrův.

Brašnářství Tlustý a spol. s r.o.