Luxusní hotel na Smíchově nás vyjde na dvě miliardy, vypočítává šéf Cimexu Miroslav Kosnar

Miroslav Kosnar, ředitel skupiny Cimex odhaduje opravy smíchovského kláštera Gabriel Loci na zhruba dvě miliardy korun. Vznikne tam luxusní hotel.

Miroslav Kosnar, ředitel skupiny Cimex odhaduje opravy smíchovského kláštera Gabriel Loci na zhruba dvě miliardy korun. Vznikne tam luxusní hotel. Zdroj: E15 Michael Tomeš

Prahu čekají v příštích letech velké změny
Miroslav Kosnar, Cimex
Miroslav Kosnar, Cimex
Miroslav Kosnar, Cimex
Miroslav Kosnar, Cimex
7
Fotogalerie

Inflace a zdražování materiálů vyhání cenu rekonstrukce kláštera Gabriel Loci na pražském Smíchově. Realitní skupina Cimex miliardáře Petra Lukeše tam chce zřídit luxusní hotel s až 170 pokoji. V objektu, který firma koupila po České poště, se nyní konají akce jako Prague Fashion Week nebo Designblok. Cimex počítá, že opravy budou stát kolem dvou miliard korun. „Rozmáchnout se samozřejmě můžeme u takové stavby jakkoliv, ale musíme pořád vidět takové číslo, které dává ekonomický smysl,“ plánuje ředitel Cimexu Miroslav Kosnar.

Skupina Cimex koupila v roce 2019 od České pošty za 353 milionů korun klášter svatého Gabriela na pražském Smíchově. Proč ještě nezačaly opravy a máte už jasno, jestli tam vybudujete byty, kanceláře nebo hotel?

Je to velký projekt, jehož ekonomiku musíme s ohledem na budoucnost dobře spočítat. V tuto chvíli směřujeme k tomu, že by z něj vznikl hotel. I když jsme uvažovali o různých alternativách, tahle nám vychází pořád nejlépe. Ale je to objekt památkově chráněný a přípravy zaberou nějaký čas. 

Kolik času?

Teď máme k dispozici studii, připravujeme podklady pro územní rozhodnutí, komunikujeme s dotčenými úřady. Pokud vyjdu z reálií tuzemské stavební legislativy, tak dva až tři roky zabere příprava projektu, dál zatím nechci nic slibovat.

Jde o velmi rozsáhlý objekt. Kolik bude stát přestavba na hotel?

To je dobrá otázka, i já bych na ni rád znal v dnešní době odpověď. Nevíme, jestli ceny budou platit ještě zítra, natož za tři roky. Ale rámcově mohu říci, že jsme původně očekávali, že se budeme pohybovat kolem miliardy a teď už míříme na  miliardy dvě. Rozmáchnout se samozřejmě můžeme u takové stavby jakkoliv, ale musíme pořád vidět takové číslo, které dává ekonomický smysl.

Pro mou představu, jak velký hotel to na pražské poměry bude? Hilton, coby největší v zemi, má 791 pokojů.

Naše představa vycházející z vnitřních dispozic kláštera je kolem 160 až 170 pokojů, což ho pořád bude řadit mezi velké pražské hotely. Uvažujeme také, že v prostoru za klášterem vybudujeme novou stavbu, kde by vznikly luxusní servisované apartmány, které by využívaly služby přilehlého hotelu.

Promluvily do vašeho rozhodování ekonomické změny, které přicházejí v postcovidové době?

To ani ne. Z našeho pohledu je to jedna z komplikací v čase. Na takový projekt se musí člověk dívat z daleko většího časového nadhledu. My jsme uvažovali v klášteře o vybudování rezidenčního bydlení. Jenže zatímco v některých částech by vznikly byty krásné, v jiných by měly horší parametry, třeba co se týká dispozic nebo výhledu. A když jsme vzali v potaz nákladovost rekonstrukce a cenu pořízení, bylo zřejmé, že musíme cílit na byty s vyšší cenovou hladinou. V tu chvíli nám ta, řekněme druhá skupina bytů, pokřivila celková čísla.

To místo ale není neživé, pořádal se tam Prague Fashion Week, Designblok, točí tam produkce HBO či Netflixu. Do jaké míry je ten prostor teď finančně samonosný?

Nechceme ten prostor nechat nevyužitý. Jsme podnikatelé a logicky chceme sanovat náklady, které jsou s takovým objektem spojené. Takže ho pronajímáme ateliérům, kancelářím plus na různé akce, uvažujeme třeba nově o Art Weeku. To nám pomáhá ten objekt technicky udržet tak, aby dál nechátral. Pokud zbude ještě na příspěvek k obsluze dluhu, který v souvislosti s koupí nemovitosti máme, je to vítané. Ale na přípravy projektu a s tím související věci, to už nevydělá.

Jak se změní Praha v příštích letech?

Video placeholde
Prahu čekají v příštích letech velké změny • Videohub

Klášter Gabriel Loci bude fungovat pod vaší hotelovou značkou Orea?

U tohoto typu projektu neuvažujeme, že bychom ho pod hlavičkou Orea provozovali. My potřebujeme cílit na trochu jinou klientelu, než na jakou cílí Orea. Hledáme značku, která by tam dokázala přitáhnout klientelu, která bude k tomu projektu typově sedět.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!