Oto Kronrád: Naše VIP seznamka vykazuje úspěšnost 96 procent

Oto Konrád

Oto Konrád Zdroj: E15 Michael Tomes

Jako absolvent matematicko-fyzikální fakulty vyučoval matematiku a věnoval se programování. Když hledal partnerku do tanečních, domluvil se s majitelem jedné seznamky na vytvoření seznamovacího programu. Nicméně seznamka nebyla příliš seriózní, vyzvedla od zákazníků peníze a zmizela z trhu. Poté Oto Kronrád založil vlastní seznamku Grand, která je dnes s 25 tisíci klienty největší agenturou pro vážné seznámení v Česku.

* E15: Dlouhá léta lidé považovali za stigma, když se sami nedokázali seznámit a museli se obrátit na seznamovací agenturu. Jak to vypadá dnes?

Podle mě je to pořád špatné. Přitom zprostředkované seznámení má mnohem více předností než to náhodné. Když se náhodně zamiluji a on je třeba ženatý nebo vdaná, tak mám smůlu. Můj cit přitom trvá, může z toho být tajná láska, rozbití rodiny… Prostě i když je to neperspektivní, tak už jsem zamilovaný. Pokud využiji seznamku, tak se nejdřív vymezí skupina lidí, ze kterých se bude vybírat, této skupině říkáme prvoplánově přijatelní. A teprve mezi nimi hledám toho, kdo mě zaujme, kdo se mi bude líbit. A protože těchto prvoplánově přijatelných jsou stovky až tisíce, tak není vůbec žádný důvod lovit někde jinde.

* E15: Výhody jsou celkem jasné. Proč se spousta lidí stále brání využívat tohoto, řekněme, institucionalizovaného seznámení?

To je síla zvyku. Před nějakými třiceti lety chodili do seznamky pouze lidé, kteří se nebyli schopni nikde jinde seznámit. Byla to pro ně poslední možnost, a podle toho to také vypadalo. Dnes se doba úplně změnila, není už dostatek společenských akcí, na nic není čas a seznámení skrze seznamku je velmi komfortní. Dostáváte totiž kontakty lidí, kteří počítají s tím, že je oslovíte. A když jim voláte, tak nejsou nepříjemně překvapení, ale mají z toho naopak radost. Ale zbytek už musí zvládnout každý sám. Seznamovací agentura je zprostředkovatelská služba, která klientovi víceméně řekne, kde se jeho vhodný protějšek nachází.

* E15: Zprostředkované seznámení je podle vás účinnější než náhodné, ale všechny romantické filmy, všechny příběhy z knih nás stejně vedou do baru či na ulici, ne?

Seznamování je ve skutečnosti mnohem méně romantické, než se na první pohled zdá. Pokračování na str. 18 Dokončení ze str. 17 Protože o co tu jde? Vždyť je to do určité míry obchod, kde muž ženě něco nabídne a ona nabídne zase něco jemu. Dřív bylo celkem běžné, že se lidé seznamovali i na ulici, kluk potkal hezkou slečnu, pozval ji na zmrzlinu a ona šla. Dnes už ale ulice není tak bezpečná, jako byla dřív.

* E15: Ulice už není ideální, ale určitě existuje nějaké jiné, alespoň trochu vhodné prostředí pro náhodné seznamování, je to tak?

Neexistuje. Náhodnému seznamování zvoní poslední zvonění. Když jdou ženy na skleničku, tak si jdou popovídat a nechtějí se seznamovat. Seznámení v zaměstnání také nefunguje, protože dotyční jsou pak stále spolu a brzy začne působit ponorková nemoc. A co když jim vztah nevyjde? Tak chodí kolem sebe, jeden se cítí odmítnutý, naštvaný, což poškozuje vztahy v celém kolektivu. Co nám zbývá? Třeba vysoká škola? Jasně, lidé tu spolu chodí, ale na vážné seznámení je většinou ještě brzy. Navíc ve škole jsou zpravidla partneři stejně staří, což nedělá vždycky dobrotu. Ideální je, když je muž o pět až deset let starší.

Oto KronrádOto Kronrád | Michael Tomes, E15

* E15: Předpokládám, že internetové seznámení, kde se dá lehce měnit identita, vám bude také proti srsti…

Na internetu přežívá zvláštní fenomén, který se nazývá zadarmismem. Lidé jsou zvyklí, že všechno na internetu by mělo být zadarmo, a co je za peníze, to už je většinou nezajímá. Takže je to bludiště nejrůznějších nabídek a poptávek, což je ideální třeba na flirt. Na internetu není žádný problém psát si s kýmkoli o čemkoli, ale problém nastává ve chvíli, kdy se chcete s někým sejít. Z 90 procent to nikdy nevyjde, a pokud už se s někým sejdu, tak budu s největší pravděpodobností vyděšený, co to bude za člověka.

Lidi umíme roztřídit

* E15: Jak velkou roli hrají dnes v seznamování peníze?

Obrovskou. To je další z důvodů, proč lidé využívají naše služby. U nás můžeme lidi roztřídit a můžeme dát k sobě klienty, kteří jsou, když ne na stejném, tak alespoň na srovnatelném stupni společenského žebříčku. Protože když půjdete s partnerkou do restaurace a dáte si jen limonádu s tím, že si pak koupíte venku párek v rohlíku, zatímco ona je zvyklá běžně baštit v lepších podnicích, tak ji asi moc nezaujmete. Když jsou velké rozdíly ve financích, tak to prostě nedělá dobrotu.

* E15: Na kolik přijde seznámení prostřednictvím vaší agentury?

Nejlevnější je korespondenční registrace, která stojí 90 korun na deset let. Poplatek je víceméně motivační, jde o to, že klient musí vynaložit určité úsilí. A pak se platí deset až dvacet korun za tip.

* E15: Existuje nějaká skupina lidí, o které je třeba velký zájem a kteří mají služby zdarma?

Nikdo nemá nic zdarma, jen to za vás mohou zaplatit ostatní. Ale téměř zdarma mají naše služby zdravotně postižení lidé, kteří platí jen registraci a my jim pak zdarma posíláme stovky a stovky kontaktů zase na zdravotně postižené. To jsou lidé, kteří se z podstaty seznamují mnohem hůře, a proto se jim snažíme pomoci. V současné době jich máme v databázi přes 1800.

* E15: A kolik lidí máte ve své databázi celkově?

Aktivních přes pětadvacet tisíc, ovšem za celou dobu, co dělám seznamku, prošlo našima rukama přes 125 tisíc lidí. Samozřejmě vždy svobodných, rozvedených či ovdovělých. To je jedna z našich podmínek, neboť do naší databáze bereme pouze lidi, kteří jsou volní a chtějí se vážně seznámit. Prostě žádný flirt.

Oto KonrádOto Konrád | E15 Michael Tomes

VIP i pro metaře

* E15: Když k vám přijdu a budu se chtít seznámit, co všechno se dozvím dopředu, podle jakých informací si mohu vybírat?

My našim klientům nabízíme hodně podrobné informace, základní sociální podmínky, věk, výška, odkud dotyčný je, povolání, zdravotní stav, bydlení. A protože současně známe požadavky jejich případných protějšků, tak vybereme partnery, kteří jim budou vyhovovat. Takže když to trochu zjednoduším, uděláte pár telefonů a nebudete vědět, na jaké rande jít dřív.

* E15: To zní trochu jako reklamní slogan?

Tak vám to řeknu ještě jinak. Chcete se seznámit, ale nevíte, kde na dotyčnou narazit. A teď si představte, že přijdete do O2 areny plné žen. Tak tam si jednu přece určitě vyberete? A tuhle práci za vás udělá počítač. Vybere věkové kategorie, upřednostní vaše požadavky. A je pak už jen na vás, jestli půjdete dolů, mezi stovky žen, nebo rovnou nahoru, do VIP zóny.

* E15: Jaký je rozdíl mezi normální kategorií a VIP?

Naprosto zásadní. Musím ovšem upozornit na jednu důležitou věc. VIP kategorie je kvalita služby, nikoli kvalita člověka. To znamená, že VIP seznamku si může, když bude chtít, klidně zaplatit třeba i metař.

* E15: Pokud na to ovšem bude mít. Jaký je rozdíl v ceně?

Řádový, zatímco u nejlevnějších variant seznámení se pohybujeme v relacích stovek korun, zde už jsme v řádech tisíců korun. Seznamka VIP je samozřejmě velmi žádaná služba, protože tam máte třeba přednostní právo na partnera.

* E15: Co to znamená?

To znamená, že když přijde nějaká sličná slečna, tak ji nejprve nabídneme vám, a až když řeknete, že ji nechcete, tak teprve tehdy ji pustíme do oběhu mezi další. To je dobrá služba, ne? Další výhodou je možnost přístupu ke klientkám utajeným v databázi. Část klientek chce být v nabídce pouze pro VIP klienty. Navíc nabízíme individuální přístup a poradenství. Protože já vím, jestli k nám dotyčná přišla v područí hysterické matky, jestli měla velký zadek, vím, která se ptala jenom na bydlení či na peníze, dovedu vám říct, kterou začít a které se raději vyhnout. Všechny klienty, kteří mají garantovanou registraci, osobně vidím v kanceláři, takže mám spoustu informací navíc.

* E15: Kolik máte VIP takových klientů?

VIP seznamku kvůli službě přednostního práva na partnera nesmí využívat moc klientů. Protože kdyby všichni měli přednostní právo, tak by ho neměl nikdo. Takže si bedlivě hlídáme, aby VIP klientů nebylo více než půl až jedno procento z klientů platících v kanceláři. Kdyby jich mělo být víc, tak raději VIP seznamku zdražíme, než abychom degradovali její kvalitu. Protože tato část seznamky je mimořádně úspěšná.

* E15: Z kolika procent?

Její úspěšnost je 96 procent, to znamená, že seznámí čtyřiadvacet klientů z pětadvaceti. Takže byste musel mít hodně velkou smůlu, abyste byl jedním z těch, kteří se neseznámí.

Muži chtějí vzhled, ženy všechno

* E15: A co ostatní formy seznamování? Jak velká úspěšnost je tam?

Korespondenční formy seznámení mají úspěšnost do 60 procent. Služby kanceláře, kdy k nám lidé musí osobně přijít, mají vyšší úspěšnost a třeba naše Video seznamka má úspěšnost 82 procent. Ta je ostatně mimořádně oblíbená a využívá ji většina našich klientů. Video trvá dvacet vteřin až jednu minutu, podle toho, jak je kdo výřečný. A vy hned poznáte, jestli dotyčný nemluví jako primitiv, navíc slyšíte nejen jak, ale také o čem mluví.

* E15: Po čem muži touží? A po čem ženy?

Muži mají velké požadavky na vzhled partnerky, nefrčí moc silné postavy, viditelné nesouměrnosti. Ženy touží často po vysokých, štíhlých, tmavovlasých elegánech. Mnohdy mají bohužel nerealistické představy, protože by chtěly galantního, inteligentního sportovce, navíc s nadprůměrným příjmem a vlastním bydlením. Ale čím jsou starší, tím ze svých představ slevují.

* E15: Existují nějaké rozšířené mýty, které v praxi neplatí?

Určitě je mýtus, že by všichni muži toužili po blondýnkách. Je o ně sice o trochu větší zájem, ale to je dané tím, že se jich u nás rodí o něco méně než tmavovlásek.

* E15: A všiml jste si v poslední době nějakého nového fenoménu?

Zajímavý je vliv feminismu na vztahy a manželství. Ten totiž způsobil, že dnes je ve společnosti spousta žen, které chtějí být na mužích do určité míry nezávislé. Jsou vzdělané, samostatné, cestují po světě, takže muže, míněno jako vážný vztah či manželství, dlouho nepotřebují. Začnou to řešit až ve chvíli, kdy chtějí dítě, a to už je často pozdě. Takové ženě může být šestatřicet, je hezká, inteligentní, a přesto se neseznámí. Stačí mít jednu nešťastnou známost, kdy to nevyjde, a mají smůlu.

Oto Kronrád (45)

Vystudoval matematicko-fyzikální fakultu. Již devatenáct let je majitelem společnosti Videoseznamka.cz – Grand, největší seznamovací agentury v Česku, pod kterou se soustředí řada speciálních seznamek, například Videoseznamka či VIP seznamka. V jeho databázi je v současné době na 25 tisíc klientů. Oto Kronrád je svobodný.