Tuning budeme dělat i u elektroaut, zatím si to ale nikdo nevyžádal, říká Venghaus z 9ff
Společnost 9ff je jednou z nejuznávanějších v souvislosti s automobilkou Porsche. Německá firma založená v roce 2001, jejíž druhé jméno zní GERMAN ENGINEERING, se během krátké doby se stala významným hráčem v oblasti vylepšování výkonu vozů Porsche.
U Spolkového úřadu pro motorovou dopravu jsou registrovaní jako samostatný výrobce vozidel. Samozřejmostí je široká nabídka produktů s certifikací TÜV. Tam, kde jiní dávno skončili, 9ff začíná. Na otázky odpověděl Matti Venghaus, který se v 9ff stará o komunikaci se zákazníky.
Co bylo hlavním důvodem, proč jste začali upravovat vozy Porsche a jaké bylo první auto, které jste upravili?
Porsche je často označováno jako „dokonalé“ auto. Zakladatel Jan si myslel, že všechno se dá vylepšit. Proto začal se svou čerstvě založenou firmou v roce 2001 upravovat jako první vozy 996. V roce 2001 se mu to podařilo.
Jaký byl váš největší úspěch při úpravě vozů Porsche a čím je výjimečný?
Nejsme jen tuner, ale také registrovaný výrobce automobilů. Naším největším projektem byla stavba našeho superauta 9ff GT9. V roce 2008, po třech letech vývoje, jsme konečně vytvořili rekord pro nejrychlejší pouliční legální vůz naměřenou rychlostí 409 kilometrů v hodině na GPS.
VIDEO: Mark Webber v Porsche Taycan Cross Turismo s Tasmánii
Jaké jsou nejnovější trendy v úpravách vozů Porsche a jak se s nimi vaše společnost snaží držet krok?
Obvykle patříme spíše k těm, kteří trendy určují, než k těm, kteří je sledují. V současné době se nás v přestavbách 911 snaží dohnat mnoho jiných tunerů. Stále jsme nepřekonáni, ale konkurence při vývoji 992 je tvrdá: kdo bude první tuner s nejrychlejší 992? Zatím není nic oficiálního, ale je to vzrušující.
Jak vaše společnost zajišťuje, aby úpravy Porsche byly bezpečné a spolehlivé?
Nejmenujeme se „německé inženýrství“ bezdůvodně. Každý díl se konstruuje, vyrábí a instaluje v Německu. Používáme vysoce kvalitní výrobky a každý jednotlivý vůz před dodáním zákazníkovi testujeme. Každý vůz 9ff je jedinečný a podle toho se k němu také chováme.
Jaký je váš přístup k elektromobilitě a plánujete v budoucnu nabízet úpravy elektromobilů Porsche?
Vždy záleží na nabídce a poptávce. Jsme otevřeni všem druhům technologií. Budeme nabízet i softwarové ladění pro Taycany nebo přestavby pro hybridní Panamery. Ale zatím si to nikdo nevyžádal. Typický elektrický zákazník není typickým zákazníkem pro tuning.
Celý rozhovor najdete zde >>>
Výčet rekordů společnosti 9ff
|