Tuning budeme dělat i u elektroaut, zatím si to ale nikdo nevyžádal, říká Venghaus z 9ff

9ff Porsche BT-2 (997) (2009–2010)

9ff Porsche BT-2 (997) (2009–2010) Zdroj: 9ff

9ff GTurbo R (997) (2011–2013)
9ff GTurbo R (997) (2011–2013)
9ff GTurbo R (997) (2011–2013)
9ff GTurbo R (997) (2011–2013)
9ff GTurbo R (997) (2011–2013)
29
Fotogalerie

Společnost 9ff je jednou z nejuznávanějších v souvislosti s automobilkou Porsche. Německá firma založená v roce 2001, jejíž druhé jméno zní GERMAN ENGINEERING, se během krátké doby se stala významným hráčem v oblasti vylepšování výkonu vozů Porsche.

U Spolkového úřadu pro motorovou dopravu jsou registrovaní jako samostatný výrobce vozidel. Samozřejmostí je široká nabídka produktů s certifikací TÜV. Tam, kde jiní dávno skončili, 9ff začíná. Na otázky odpověděl Matti Venghaus, který se v 9ff stará o komunikaci se zákazníky.

Co bylo hlavním důvodem, proč jste začali upravovat vozy Porsche a jaké bylo první auto, které jste upravili?

Porsche je často označováno jako „dokonalé“ auto. Zakladatel Jan si myslel, že všechno se dá vylepšit. Proto začal se svou čerstvě založenou firmou v roce 2001 upravovat jako první vozy 996. V roce 2001 se mu to podařilo.

Jaký byl váš největší úspěch při úpravě vozů Porsche a čím je výjimečný?

Nejsme jen tuner, ale také registrovaný výrobce automobilů. Naším největším projektem byla stavba našeho superauta 9ff GT9. V roce 2008, po třech letech vývoje, jsme konečně vytvořili rekord pro nejrychlejší pouliční legální vůz naměřenou rychlostí 409 kilometrů v hodině na GPS.

VIDEO: Mark Webber v Porsche Taycan Cross Turismo s Tasmánii

Video placeholde
• Porsche

Jaké jsou nejnovější trendy v úpravách vozů Porsche a jak se s nimi vaše společnost snaží držet krok?

Obvykle patříme spíše k těm, kteří trendy určují, než k těm, kteří je sledují. V současné době se nás v přestavbách 911 snaží dohnat mnoho jiných tunerů. Stále jsme nepřekonáni, ale konkurence při vývoji 992 je tvrdá: kdo bude první tuner s nejrychlejší 992? Zatím není nic oficiálního, ale je to vzrušující.

Jak vaše společnost zajišťuje, aby úpravy Porsche byly bezpečné a spolehlivé?

Nejmenujeme se „německé inženýrství“ bezdůvodně. Každý díl se konstruuje, vyrábí a instaluje v Německu. Používáme vysoce kvalitní výrobky a každý jednotlivý vůz před dodáním zákazníkovi testujeme. Každý vůz 9ff je jedinečný a podle toho se k němu také chováme.

Jaký je váš přístup k elektromobilitě a plánujete v budoucnu nabízet úpravy elektromobilů Porsche?

Vždy záleží na nabídce a poptávce. Jsme otevřeni všem druhům technologií. Budeme nabízet i softwarové ladění pro Taycany nebo přestavby pro hybridní Panamery. Ale zatím si to nikdo nevyžádal. Typický elektrický zákazník není typickým zákazníkem pro tuning.

Celý rozhovor najdete zde >>>

Výčet rekordů společnosti 9ff

  • 2020: Nejrychlejší 997 na půl míle - 354,57 kilometrů v hodině
  • 2019: Nejrychlejší Porsche z 200 na 300 kilometrů v hodině - za 4,08 sekundy
  • 2018: Nejrychlejší silniční 991 - z 0 na 300 kilometrů v hodině za 13,1 s
  • 2014: Z 0 na 300 kilometrů v hodině - za 12,9 sekundy
  • 2013: Nejrychlejší 997 Turbo s tuning kitem - 376 kilometrů v hodině
  • 2013: 9ff GT9 Vmax | S výkonem 1 400 koní a maximální rychlostí 437 kilometrů v hodině překonává světový rekord a svůj starší pokus
  • 2013: 9ff G-Tronic | Zrychlení z 0 na 300 kilometrů v hodině za 13 sekund
  • 2012: 9ff G-Tronic | traťový rekord v Oscherslebenu
  • 2011: 9ff GTurbo900 | Nejrychlejší auto světa na alternativní pohon - 386 kilometrů v hodině
  • 2009: 9ff GT 63 | Nejrychlejší vozidlo na alternativní pohon na světě -347 kilometrů v hodině
  • 2008: 9ff GT9 | Nejrychlejší legální silniční vozidlo na světě - 409 kilometrů v hodině
  • 2007: 9ff CT 78 | Nejrychlejší vozidlo na alternativní pohon na světě - 336,2 kilometrů v hodině
  • 2006: 9ff TRC-85 | Nejrychlejší silniční kabriolet na světě - 380 kilometrů v hodině
  • 2005: 9ff V400 | Nejrychlejší silniční vozidlo na světě - 388 kilometrů v hodině
  • 2004: 9ff 9F-T6 | Nejrychlejší Porsche v Nardo - 372 kilometrů v hodině