CNC spouští unikátní projekt Budoucnost potřebuje každého: Věk nesmí být handicapem

Budoucnost potřebuje každého

Budoucnost potřebuje každého Zdroj: CNC

e15.cz

Česká republika čelí jedné z největších proměn své pracovní síly – populace stárne, podíl lidí nad 45 let na trhu práce roste, zatímco firmy dál hledají zaměstnance. Mediální dům Czech News Center (CNC) jako první a jediný v Česku přichází s komplexní platformou, která toto téma otevírá a nabízí konkrétní řešení. Projekt „Budoucnost potřebuje každého“ propojuje veřejnou diskusi, experty, samotné lidi 45+ a také zaměstnavatele. Jeho hluboký význam potvrzuje spolupráce s prestižními partnery, jako jsou Komerční banka, Škoda Auto a Albert ČR. 

Věk by neměl být překážkou zaměstnání v žádné firmě. „Uvědomujeme si, že různorodost v týmech přináší nové perspektivy, zkušenosti i inovace. Proto u nás hraje věk pouze roli čísla. Mnohem důležitější je nadšení, znalosti a ochota učit se novým věcem. Spuštěním projektu ‚Budoucnost potřebuje každého‘ nejen otvíráme diskusi směrem ven, ale také se sami zamýšlíme nad tím, jak být v tomto ohledu ještě lepší,“ říká generální ředitelka Czech News Center a Active Radio Martina Říhová. 

Podobně si váží všech zaměstnanců bez ohledu na datum jejich narození v Albert ČR. „Chceme ukázat, že věk není překážkou, a že u nás v týmu dvaceti tisíc zaměstnanců jsou zastoupeny všechny věkové skupiny. O tématice generace X se teprve začíná mluvit a my jsme rádi, že jsme u toho, když se toto téma otevírá veřejné diskusi,” potvrzuje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost a komunikaci populárního řetězce supermarketů a hypermarketů.

„Uchazeče o práci v Komerční bance posuzujeme především podle toho, jaké mají schopnosti a dovednosti a jak se dokáží přizpůsobit konkrétní pozici. Nikoli podle věku,“ souhlasí Ctirad Lolek, výkonný ředitel pro Lidské zdroje v Komerční bance. „Důležití jsou pro nás ti, kteří se dále všestranně rozvíjí. K tomu zaměstnancům poskytujeme podporu ve formě profesních vzdělávacích programů i projektů zaměřených na fyzické i duševní zdraví.“  

Také Škoda Auto chce účastí na projektu „Budoucnost potřebuje každého“ podpořit příležitosti a společenské uznání pro všechny, kdo mají zkušenosti, dovednosti a aktivní přístup, bez ohledu na datum narození. „Věřím, že této platformě máme z vlastní praxe co nabídnout a společně s našimi obchodními partnery dokážeme inspirovat české firemní prostředí jak k větší otevřenosti vůči zaměstnancům nad 45 let, tak k rozvoji motivačních a vzdělávacích iniciativ zaměřených na tuto významnou skupinu,“ doplňuje Libor Šedivák, vedoucí marketingu Škoda Auto pro český trh.

Impuls k projektu přišel z akademického prostředí

Autorkou celého konceptu je Kateřina Legnerová z Akademie personalistiky Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Dlouhodobě se věnuje trhu práce a tématům diverzity. Myšlenka projektu vzešla z jejího vlastního průzkumu i rozhovorů s lidmi nad 45 let, kteří se opakovaně setkávali s odmítáním při hledání práce.

„Chci změnit pohled na tuto generaci. A zároveň apelovat na lidi samotné: aby se vzdělávali, učili, hledali nové cesty. Flexibilita a aktivní přístup jsou klíčové. A tohle všechno by se mělo začít víc komunikovat – napříč společností, firmami i státem,“ vysvětluje Kateřina Legnerová.

Proč zaměstnávat lidi 45+: důvody i příklady

  • Zaměstnanci 45+ často nabízejí hluboké know-how, zodpovědnost a loajalitu. Jejich zkušenosti a pracovní návyky jsou pro firmy stabilizačním prvkem
  • Při vhodném přístupu se mohou rychle adaptovat na nové technologie i pracovní postupy
  • Mnozí z nich aktivně využívají moderní nástroje, absolvují kurzy a rádi se učí

„Budoucnost potřebuje každého“ je výjimečnou synergií obsahových a komerčních formátů, které osloví veřejnost, odborníky i samotné zaměstnavatele. Navíc ale také nabízí konkrétní nástroje, inspiraci, data a příběhy pro všechny, koho se téma týká – od praktických návodů pro firmy, přes podporu adaptace na měnící se trh práce až po osvětu a pozitivní příklady mezigenerační spolupráce. 

Součástí projektu je rozsáhlá microsite www.budoucnostpotrebujekazdeho.cz a také komplexní 360° kampaň napříč mediálním prostorem. Kromě výše zmíněného obsahuje podporu TV pořadu na ČT, podcasty, články, debaty, rádiovou soutěž a příklady z praxe. „Mezi ně patří určitě i praxe našeho vydavatelského domu. Naši reportéři tvoří různorodý tým – máme osmdesátiletého kolegu, který stále aktivně pracuje, a jeho šéfovi je 32 let. Rozdílný věk není bariérou, naopak. Pro firmy přináší výhodu v různorodosti pohledů i zkušeností, bez které se do budoucna neobejdou,“ je přesvědčen Radovan Čech, business development manager CNC, který za celým projektem stojí.

„Budoucnost potřebuje každého“ otevírá nejen diskusi, ale i prostor pro změnu. A ukazuje, že věk není minus – je to zkušenost, která má na trhu práce své pevné místo.

Projekt vznikl za podpory společnosti Omnicom Media Group a kreativní agentury VCCP. Více informací najdete na www.budoucnostpotrebujekazdeho.cz