Čína plán výstavby oznámila už v roce 1994. Tehdy odhadla náklady na deset miliard dolarů (nyní zhruba 200 miliard korun) a s dokončením počítala do roku 2010. Po více než 20 letech ale projekt zůstává ve fázi plánování, uvedl bez dalších podrobností server China Economic Net.
Člen čínské akademie strojírenství Wang Meng-šu podle tohoto webu odhadl roční příjmy z tunelu na přibližně 20 miliard jüanů. O tom, kdy bude stavba dokončena, se ale web nezmiňuje. Státní média kdysi uváděla, že tunel zkrátí cestovní vzdálenost mezi oběma regiony, kde se města Jen-tchaj a Ta-lien nacházejí, o zhruba 997 kilometrů.
Nejdelší tunel na světě - který je zároveň i nejdelším a nejhlubším podmořským tunelem na světě - má v současnosti Japonsko. Tunel Seikan měří skoro 54 kilometrů a spojuje ostrovy Honšú a Hokkaidó přes Cugarský průliv. V provozu je od roku 1988. Budování v náročných geologických podmínkách stálo život 34 dělníků.
Tunel pod Lamanšským průlivem mezi Francií a Velkou Británií měří zhruba 51 kilometrů. V České republice je nejdelším tunelem silniční tunel Panenská v Krušných horách s délkou 2155 metrů. V provozu je od prosince 2006.