Ferrari je nejkultovnější značkou. Nejcennější zůstává Apple

Generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh k ocenění Ferrari uvel, že logo vzpínajícího se koně na žlutém pozadí okamžitě poznají lidé na celém světě. „V Itálii, kde se vozy Ferrari vyrábějí, se jedná dokonce o kultovní oddanost znače, což její sílu jednoznačně potvrzuje,“ řekl Haigh k tomu, že se Ferrari stala nejvlivnější, nejsilnější a nejlépe rozeznatelnou značkou.
Nejlepší rating AAA+ získalo v hodnocení Brand Finance kromě Ferrari pouze dalších deset značek. Patří mezi ně Google, Hermès, Coca - Cola, Disney, Rolex a Red Bull. Apple byl ohodnocen stupněm AAA.
Ačkoliv je Ferrari nejznámější značkou na světě, její hodnota je omezená limitovanou produkcí a tím, že patří do nejluxusnějšího segmentu. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.
Nejhodnotnější firmy světa | ||
---|---|---|
Pořadí | Značka | Hodnota (v miliardách dolarů) |
1. | Apple | 104,68 |
2. | Samsung | 78,75 |
3. | 68,62 | |
4. | Microsoft | 62,78 |
5. | Verizon | 53,47 |
Titul nejhodnotnější značky obhájil Apple s hodnotou 104,68 miliard dolarů před svým hlavním rivalem, společností Samsung (78,75 miliard dolarů).
Všech pět nejhodnotnějších značek světa je z oblasti technologií a internetu. Telekomunikační společnost Verizon totiž z loňského pátého místa vytlačila maloobchodní řetězec Wallmart, který se letos umístil na devátém místě. Společnost Brand Finance zatím zveřejnila jen část žebříčku, kompletní Top 500 odhalí koncem února.
Žebříček Top 500 společnosti Brand Finance |
---|
Společnost Brand Finance, která má pobočky v patnácti zemích, zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších a nejsilnějších značek světa pravidelně každý rok. |
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech |
Při hodnocení síly a známosti značky bere v úvahu i další finanční faktory, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či vliv značky a zákaznickou věrnost. |
——————————————————