Premier League mění název, bude bez sponzora

Fotbalista Robin van Persie

Fotbalista Robin van Persie

Poprvé od roku 1993 bude v názvu anglické fotbalové soutěže Premier League chybět sponzor. Společnost Barclays, která byla titulárním partnerem soutěže od roku 2001, se rozhodla ve spolupráci nadále nepokračovat a po konci této sezony vzájemné partnerství skončí. Zmizení sponzora z názvu soutěže bude mít za následek i změnu loga Premier League. Vedení ligy totiž mění strategii: místo jednoho velkého partnera bude mít sedm menších.

Finanční společnost Barclays se role hlavního sponzora ujala v roce 2001, kdy vystřídala společnost Carling, a postupně navyšovala částku, kterou za partnerství platila. První kontrakt byl za 48 milionů liber na čtyři roky, ten poslední už dosáhl sumy 120 milionů liber za stejné období.

Právě společnost Carling se stala v roce 1993 prvním hlavním partnerem soutěže. Čtyřletý kontrakt na 12 milionů liber byl v té době rekordem v britském sportovním sponzoringu.

Nadále jen Premier League

Další titulární sponzor zatím nebude. Vedení Premier League se rozhodlo po vzoru amerických soutěží pro jasnou značku, která snadněji osloví globální publikum. Stejně jako jsou v USA soutěže pojmenované jednoduše NBA, NHL či NFL, anglický fotbal bude nadále jen Premier League, jak je ostatně soutěž ve světě známá. „Bylo to rozhodnutí, které nám poskytlo příležitost prezentovat se tak, jak chceme. Jako soutěž i jako organizace,“ uvedl ke konci dosavadního modelu generální ředitel Premier League Richard Masters.

Titulární partneři Premier League
období partner částka (v milionech liber)
1993-1997 Carling 12
1997-2001 Carling 36
2001-2007 Barclays 48
2007-2012 Barclays 82
2012-2016 Barclays 120

Ze sedmi menších sponzorů jsou zatím známa dvě jména – Nike a EA Sports. Obě firmy jsou dlouholetým partnerem soutěže a prodloužily spolupráci do roku 2019. Dalších pět partnerů bude oznámeno během příštích měsíců.

Premier League chce rozšířit globální působnost. Uzavřela například strategické partnerství s indickou soutěží, uzavírá také obchody s novými platformami vysílání, které jí umožní oslovit větší publikum po celém světě. Stranu připravila