Firma mmcité z trhu Start rozšiřuje záběr. Koupila výrobce tribun a sedadel pro stadiony
Na nákupy se vydal výrobce městského mobiliáře mmcité, s jehož akciemi se od letošního léta obchoduje na trhu Start pražské burzy. Od podnikatele Josefa Pšurného koupila firmu Kovostal z Jarošova u Uherského Hradiště. Kovostal se již od 90. let zabývá výrobou sedadel a tribun pro stadiony, sportovní a multifunkční haly, divadla či kina a mezi zákazníky patří například O2 arena i přední fotbalové kluby.
„Jsme rádi, že se nám podařilo naplnit naše akviziční cíle v takto rekordním čase a že do skupiny zařazujeme nejen nám skvěle vyhovující výrobní závod, ale i celý výrobní program Kovostalu,“ okomentoval transakci David Karásek, předseda představenstva mmcité. Doplnil, že sedadla a tribuny jsou produkty, které mmcité hodlá dále rozvíjet.
Kupní cena zveřejněna nebyla, na akvizici však padla část peněz z letošní veřejné primární nabídky na pražské burze. Výnos z prodeje akcií v červencovém IPO byl 160 milionů korun, když se prodal milion kusů cenných papírů po 160 korunách. Podrobnější informace o hodnotě transakce by se však mohli investoři dozvědět na začátku roku, kdy bude mmcité prezentovat výsledky hospodaření za letošní rok.
Své výrobky dodává Kovostal takřka do celého světa. Hlavními exportními destinacemi jsou Německo, Rakousko, Švédsko, Norsko, Francie, Maďarsko a Slovensko. Mezi nejznámější reference patří instalace sedadel a tribun v O2 areně v Praze, na fotbalových stadionech AC Sparta Praha, Red Bull Arena Salzburg, Allianz Arena Mnichov, ale také třeba na olympijském stadionu v Berlíně.
Vedle Česka je na zahraničních trzích velmi aktivní také kupující strana, tedy společnost mmcité, jejímž hlavním akcionářem zůstává i po vstupu na burzu designér a podnikatel David Karásek. Mezi produkty firmy patří prvky městského mobiliáře, autobusové zastávky, přístřešky i parkové lavičky, kašny, pítka či stojany na kola.
Přibližně 80 procent výroby společnost vyváží do více než třiceti zemí. Mezi důležité trhy patří vedle evropských zemí Brazílie či Spojené státy. Na výrobky z dílny mmcité lze narazit po celém světě, například na letišti Charlese de Gaulla v Paříži nebo na horní stanici lanovky vedoucí na nejvyšší evropskou horu Mont Blanc.
V nedávném oznámení pro investory firma mmcité uvedla, že za první tři čtvrtletí letošního roku vzrostly její tržby meziročně o 27 procent na přibližně 800 milionů korun. Tahounem růstu příjmů byly zejména americké trhy – brazilský a americký. Firmě mmcité se rovněž podařilo nastartovat byznys v Mexiku. Pro celý rok se očekávají tržby až 1,3 miliardy korun.
Provozní zisk EBITDA vzrostl za první tři čtvrtletí na 83 milionů korun v porovnání s 61 miliony za celý minulý rok. Pro letošních dvanáct měsíců očekává firma výsledek EBITDA mezi 90 až 100 miliony korun. Původní cíl pro tento rok byl přitom „pouze“ 85 milionů.
Středeční uzavírací kurz akcií mmcité na trhu Start, který je určený pro menší a střední podniky, byl 210 korun, tedy 31 procent nad upisovací cenou při IPO.