Ztráta BrokerJetu dosáhla 1,9 milionu korun. „Pro nás jsou hlavní marže z poplatků a samozřejmě, že malé objemy jsou na výsledku vidět. Pokles výnosu byl značný, nicméně snažíme se pořád reagovat úsporami,“ říká Jiří Vyskočil, generální ředitel a předseda představenstva společnosti BrokerJet.
Brokerská firma se zaměřuje především na retailové klienty, jejichž počet v Česku dosahuje přibližně 80 až 100 tisíc lidí. Přesná statistika neexistuje. V poslední době zaznamenává větší zájem klientů o investice do zahraničí, především ve Spojených státech. Podle Vyskočila nebude pro společnost ztráta problém, protože patří pod bankovní skupinu. „Česká spořitelna chce takovou službu mít a i přes ztrátu do ní dál investuje,“ vysvětluje Vyskočil. V poslední době například zřídila makléřské centrum, které radí zákazníkům, do čeho investovat.
Kromě BrokerJetu mají ztíženou situaci i někteří další brokeři. Výraznou ztrátu vykázala například Patria nebo Colosseum. Ostatním retailovým brokerům na českém trhu zase výrazně klesly zisky.
Martin Vogl: Krize není za námi, ziskům škodí nízké úrokové sazby a regulace