Také ministr národního rozvoje Tamás Fellegi se jménem vlády zavázal udržet Malév na živu. Rezort dokonce vydal o letecké společnosti bílou knihu, která deklaruje, že „cílem vlády je vytvořit takovou národní leteckou společnost, které zajistí národohospodářské zájmy země“. Dokument také uvádí pozitivní trendy v hospodaření aerolinek, například to, že za třetí čtvrtletí stoupl příjem firmy proti předchozímu kvartálu o sedm miliard forintů.
Peripetie zažívá Malév už 20 let. Privatizace společnosti se nepovedla. Stát posléze, ještě za předcházející vlády, koupil firmu od ruského vlastníka zpět. V letech 2007 až 2010 pomohl stát aerolinkám pravidelnými finančními injekcemi, proti čemuž konkurenti, mezi nimi i Travel Service, podali stížnost v Bruselu. Nyní hrozí, že se ve věci zakázané podpory zrodí pro Maďarsko nepříznivý verdikt a Malév bude muset vrátit do státní pokladny zhruba sto miliard forintů (8,5 miliardy korun).
Společnost by potom zbankrotovala. Proto se nadále vedou intenzivní jednání s možnými investory. Velké naděje vkládali v Budapešti do čínské společnosti Hainan, ale z této transakce nakonec sešlo. Jednání s českou Unimex Group (Travel Service) maďarská strana potvrdila, ale bez jakýchkoli podrobností. Analytici uvažují o řešení, v rámci nějž by samotný Malév padl, odepsal by všechny dluhy a vznikla by nová národní letecká firma, v níž by měl investor z Evropské unie 51 procent.