Agrofert seskupí kamiony a vstoupí na logistický trh

AGF Food Logistics

AGF Food Logistics Zdroj: E15

Na trhu silničních autodopravců vzniká nový velký hráč. Bude jím společnost AGF Food Logistics z Agrofert holdingu miliardáře Andreje Babiše. Ta letos převezme od velké části potravinářských firem ve skupině veškeré aktivity týkající se dopravy. Nyní má každý z výrobních podniků skupiny vlastní distribuční síť a provozuje vlastní vozový park. Celý projekt začne v masné divizi holdingu.

Firma bude mít na začátku k dispozici asi 200 vlastních vozidel a dalších asi 50 aut si bude najímat od externích dopravců. Největší firmy na trhu autodopravy mají přes pět stovek vozidel. V prvním roce existence by měl AGF Food Logistics přepravovat zboží za zhruba 12,5 miliardy korun, po začlenění dalších firem pak v hodnotě více než 25 miliard.

Cílem je dopravu uvnitř holdingu zlevnit. Zároveň chce holding zpřístupnit jednotlivým výrobcům i vzdálenější regiony, na které nebyli schopni dosáhnout z důvodu vysokých nákladů na logistiku. „Všem našim podnikům tedy budeme schopni zajistit celoplošnou distribuci všech vyráběných značek,“ řekl deníku E15 generální ředitel AGF Food Logistics Tomáš Svoboda.

Nová firma AGF Food Logistics má sice primárně za cíl poskytovat služby firmám ve skupině, ale širší záběr do budoucna nevylučuje. „Poté, co se systém rozjede a sednou si porodní bolesti spojené s přechodem, budeme nabízet volné kapacity i dalším společnostem,“ dodal Svoboda.

Pilotní projekt společné dopravy zahrne Kostelecké uzeniny plus firmy Zedníček a Procházka a Vodňanská drůbež, Krahulčí a Kmotr. Postupně se budou do systému začleňovat výrobky dalších společností nejen z oboru výroby masa a uzenin, ale i mlékáren. Následovat bude analýza, zda se vyplatí přiřadit i produkci pekáren. Největší investice přitom půjdou do softwaru pro plánování tras či sledování vozidel a do obnovy vozového parku. Ten v prvním pololetí přijde holding na více než sedmdesát milionů korun.

Podle mluvčího sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe ale vznik nové větší přepravní firmy trh příliš neovlivní, neboť bude poskytovat služby zejména firmám holdingu, nikoli i ostatním subjektům. „Nepůsobí to na mne, že by to mělo výrazně změnit situaci na trhu,“ řekl Felix.