Britský antimonopolní úřad už v roce 2009 rozhodl, že BAA musí prodat londýnská letiště Stansted a Gatwick a letiště v Edinburghu nebo v Glasgow. BAA už v roce 2009 prodala letiště Gatwick a letos se dohodla na prodeji letiště v Edinburghu. Ani to ale regulátorovi nestačilo a trval i na změně majitele u Stanstedu.
BAA se dlouho snažil bránit soudně, ale nesetkal se s úspěchem. Zbývala ještě možnost se obrátit na nejvyšší soud, operátor se ji ale vzdal. „Po důkladném zvážení posledního verdiktu jsme se rozhodli se k nejvyššímu soudu nedovolávat a přistoupit k prodeji Stanstedu,“ uvedl BAA.
Operátor ale připomněl svou námitku, že nařízení antimonoponího úřadu nezohledňuje skutečnost, že letiště Stansted a Heathrow slouží různým trhům.
Stansted se zaměřuje se hlavně na low-costové aerolinky a dovolenkové chartery. Je třetím největším londýnským letištěm a každý rok odbaví zhruba 17,5 milionu cestujících.
Operátora BAA vlastní konsorcium institucionálních investorů. Jeho hlavním akcionářem je španělská skupina Ferrovial s podílem asi 40 procent. Ferrovial nedávno prodala část podílu v BAA do Kataru, získané peníze chce investovat na rostoucích trzích v Latinské Americe.