Rezort dopravy totiž zavádí elektronické mýto i na silnice druhé a třetí třídy, zatím však s nulovou sazbou. „Následně může dojít ke zpoplatnění nejvytíženějších úseků,“ vysvětluje ministerstvo. Chce tak potírat snahy dopravců vyhnout se placení mýta jízdou mimo hlavní tepny. Silnice druhé a třetí třídy však nejsou na takový nápor technicky a konstrukčně uzpůsobené.
„Vynalézavosti“ autodopravců by měly zabránit i zákazové značky, jejichž počet se má na silnicích druhé třídy rozšířit na 140. Rezort se také rozhodl úplně zakázat průjezd náklaďáků nad 12 tun po všech cestách třetí třídy. Výjimky se budou týkat jen dopravní obsluhy. Toto opatření vyžene kamiony z nejvíc přetížených silnic, zdůvodňuje rezort dopravy.
Slovenské mýto |
---|
Mýto se začalo platit v roce 2010. Povinnost platí pro všechny autodopravce, jejichž vozidla přesahují 3,5 tuny. V současnosti je zpoplatněno 1423 kilometrů silnic první třídy, 393 kilometrů dálnic a 240 kilometrů rychlostních silnic. |
Všechny novinky budou státní kasu, tedy Národní dálniční společnost, stát přibližně 19 milionů eur. Následné výnosy ze zpoplatnění mají být vázané na výstavbu, správu a údržbu těchto cest. Provozovatel mýta SkyToll hlásí, že všechny nutné změny do konce roku stihne.
Na mýtném se prý vybralo 47 miliard korun, náklady nejsou známé