„Proti Německu zahájíme řízení kvůli porušení unijního práva ve věci mýta pro osobní vozy, neboť diskriminuje zahraniční řidiče, což je v rozporu s právem EU,“ citoval Die Welt svůj zdroj. Německo kvůli chystanému zpoplatnění dálnice dostalo nejen z Bruselu řadu doporučení ke změnám, které ale podle listu nechce připustit.
Zavedení mýtného na německých dálnicích pro osobní automobily již schválily obě německé parlamentní komory. Výše poplatku bude záviset na ekologické náročnosti provozu auta. Rozpětí ročního poplatku by mělo být 22 až 130 eur (asi 604 až 3567 korun).
Poslední velká země s bezplatnými dálnicemi
Německo je poslední velkou evropskou tranzitní zemí, kde řidiči osobních aut za jízdu po dálnicích neplatí. Bezplatné dálnice pro osobní auta jsou dále v Dánsku, Estonsku, Finsku, Nizozemsku, Lichtenštejnsku, Lucembursku, Monaku a ve Švédsku.
V České republice platí osobní auta mýtné prostřednictvím takzvaných dálničních známek od roku 1995. Od roku 2007 začala nákladní auta platit mýtné na dálnicích podle počtu ujetých kilometrů, zatímco u osobních aut zůstal časový poplatek.