Cadillac ohlašuje konec starých časů: Dále už jen elektromobily

Cadillac Lyriq se začně vyrábět v první polovině příštího roku.

Cadillac Lyriq se začně vyrábět v první polovině příštího roku. Zdroj: Cadillac

Lyriq je určený jen pro americký trh.
Na jedno nabití Lyriq ujede téměř pět set kilometrů.
Cena nového modelu začne na 59 tisících dolarech.
Do další dekády vstoupíme jako elektromobilní značka, plánuje šéf Cadillacu.
5
Fotogalerie

Tradiční americká značka Cadillac z koncernu General Motors představila svůj první plně elektrický model pojmenovaný Lyriq. Jeho cena začíná na 59 tisících dolarů, zhruba na 1,2 milionu korun. Cadillac přestane v roce 2030 prodávat vozidla se spalovacím motorem, uvedl šéf značky Rory Harvey během virtuální premiéry nového vozu.

Výroba prvního elektromobilu Cadillac, určeného výhradně pro americký trh, začne v prvním pololetí příštího roku. Po modelu Lyriq s dojezdem na jedno nabití mírně pod pět set kilometrů by měl následovat Celestiq, jehož finální podoba ještě není známa.

Cadillac je při přechodu na elektromobily ambicióznější než mateřský koncern Genral Motors, který chce se spalovacími motory skončit v roce 2035. „Toto desetiletí už uzavřeme jako elektromobilní značka, po roce 2030 nebudeme prodávat vozidla se spalovacím motorem,“ řekl šéf Cadillacu Rory Harvey.

Transformace výroby, vývoje a celého dodavatelského řetězce bude náročná výzva, připomíná Fred Lambert na webu Electrek. Nepřistoupit k tomu by ale byla chyba, míní redaktor webu zaměřeného na elektromobilitu.

Elektromobilita je v posledních letech na vzestupu, automobilky jsou do ní tlačeny regulací i zájmem zákazníků. Nejvyráznějším hráčem světového trhu je americká Tesla Elona Muska, ale plně mobilní elektrovozidla představily i tradiční značky Volkswagen, Toyota nebo Mercedes.