GM na čínském automobilovém trhu slábne. Nutí ji to k rychlejší elektrifikaci

Nový šéf GM pro Čínu Julian Blissett nyní prohlásil, že GM má v plánu na čínský trh uvést luxusní Cadillac, model většího, avšak zelenějšího a sportovnějšího SUV, a také levné elektromobily. 

Nový šéf GM pro Čínu Julian Blissett nyní prohlásil, že GM má v plánu na čínský trh uvést luxusní Cadillac, model většího, avšak zelenějšího a sportovnějšího SUV, a také levné elektromobily.  Zdroj: profimedia.cz

„Tento trh, na němž se ročně prodá zhruba 25 milionů vozů, se rapidně mění, elektrifikace je na vzestupu. Nesmíme zůstat nečinní. Musí na to reagovat i značky jako Cadillac či Buick,“ říká Blissett.
2
Fotogalerie

Jedna z nejtradičnějších automobilek světa GM musí reagovat na trendy rychleji, než dosud očekávala. Kvůli propadům prodejů na čínském trhu, který zajišťuje pětinu jejího zisku, se chce zaměřit na elektromobily a samořiditelné vozy, píše Reuters.

Nový šéf GM pro Čínu Julian Blissett nyní prohlásil, že GM má v plánu na čínský trh uvést luxusní Cadillac, model většího, avšak zelenějšího a sportovnějšího SUV, a také levné elektromobily. 

Vozy poháněné elektřinou či samořiditelné vozy budou podle něj hrát čím dál významnější roli, a pokud se k tomu trendu GM nepřidá, může její podíl na čínském trhu klesnout ještě níž.

„Čínský trh, na němž se ročně prodá zhruba 25 milionů vozů, se rapidně mění, elektrifikace je na vzestupu. Nesmíme zůstat nečinní. Musí na to reagovat i značky jako Cadillac či Buick,“ říká Blissett.

GM v Číně dlouho patřila k těm úspěšnějším západním automobilkám, prodává zde vozy značky Chevrolet, Buicks a Cadillac stejně jako lokální značky Wuling a Baojun. Loni však prodeje rapidně spadly, v porovnání s rekordním rokem 2017 dokonce téměř o čtvrtinu.

Zpomalení celé čínské ekonomiky a s ním související zpomalení na tamním trhu s automobily byly sice podstatným faktorem tohoto poklesu, analytici nicméně upozorňují, že se zostřila také konkurence. 

Mezi největší soupeře GM dosud patřila Toyota, Volkswagen a Honda. Čím dál lépe si ale vedou také čínské značky jako Geely či Great Wall. Na trhu elektromobilů přitom jednoznačně vévodí Tesla.

Výsledkem je, že zatímco v roce 2017 měla GM na čínském trhu podíl 14,3 procenta prodaných vozů, loni to bylo už jen 12,7 procenta. 

Hlavním cílem nového šéfa je proto znovu prodávat čtyři miliony vozů ročně. „Náš byznys je založen na vysoce kvalifikované inženýrské práci a vysokých kapitálových nákladech. Nutně proto potřebujeme výnosy z rozsahu, jinak budeme v zisku jen stěží,“ vysvětluje Blissett nutnost lepších prodejních čísel. Kdy chce čtyřmilionové mety dosáhnout, nicméně nechtěl specifikovat.