Čedoku se po letech neúspěchu začalo dařit

Čedok

Čedok Zdroj: Profimedia

Čedok
2
Fotogalerie

Cestovní kancelář Čedok se loni po třech ztrátových letech vrátila k zisku, když vydělala 3,1 milionu korun. Obrat společnosti stoupl o 22 procent na 2,15 miliardy korun. ČTK to řekl ředitel Čedoku Jan Koláčný.

"Loňský výsledek byl dosažen především podstatným rozšířením nabídky a objemu prodeje zahraničních leteckých zájezdů, akvizicí nových zákazníků v segmentu Business Travel a vyšším výkonem sekce Exclusive Travel Čedok pro náročné klienty," uvedl Koláčný.

Výsledek podle něj odráží i podstatné rozšíření nabídky Čedoku. "Zájem trhu také vzbuzuje stále rostoucí počet atraktivních programů a pobytových míst, které Čedok nabízí zcela exkluzivně, tj. nelze jej najít u žádné jiné cestovní kanceláře na českém trhu," dodal ředitel.

Loni pokračovala celková restrukturalizace Čedoku s cílem soustředit se na hlavní obchodní činnosti, především na zahraniční letecké zájezdy. Nejstarší českou CK koupila v roce 2016 polská cestovní kancelář Itaka. Čedok poté prošel řadou změn, počínaje změnou struktury produktů, změnou organizační struktury. Nyní je CK podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer.

Cestovní kancelář Exim tours loni prodala v tuzemsku zájezdy za 4,71 miliardy korun, meziročně o 41 procent více. Počet klientů dosáhl 315 tisíc, v porovnání s rokem 2016 tak stoupl o čtvrtinu.

Tuzemské cestovní kanceláře očekávají, že letošní letní sezona bude rekordní. V roce 2016 se tržby cestovních kanceláří a cestovních agentur meziročně snížily o tři procenta na 47,7 miliardy korun. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Češi loni vyjeli na 4,9 milionu cest do zahraničí. Kratších výletů, do tří přenocování, bylo 1,3 milionu. Více cestovaly ženy. V obou případech to bylo nejvíc od roku 2011. Z delších cest 83 procent tvořily dovolené a rekreace, zbytek návštěvy příbuzných a soukromé návštěvy.

Téměř polovinu (47 procent) zahraničních cest Češi absolvovali autem, 13 procent autobusem a 37 procent letadlem. S cestovní kanceláří vyrazilo na dovolenou 46 procent lidí, zbytek individuálně. Jedničkou bylo loni opět Chorvatsko.