Cenová válka pokračuje: RegioJet zlevní mimo špičku | E15.cz

Cenová válka pokračuje: RegioJet zlevní mimo špičku

Vlak RegioJet
Vlak RegioJet
• 

vrb, ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Konkurenční boj o zákazníky na jediné nedotované dálkové železniční trati v Česku dále přitvrzuje. RegioJet přizpůsobuje ceny jízdenek mezi Prahou a Ostravou zájmu o konkrétní časy – bude je podobně jako Leo Express nabízet formou typickou pro nízkonákladové letecké společnosti. Spojení mimo špičku tak zlevnil, v nejvytíženějších časech naopak jízdné o desítky korun zdraží. Slevu oznámily také České dráhy, od března snižují cenu místenek do pendolin.

Nově budou mít jízdenky RegioJetu dvě levnější úrovně. V nejméně využívaných časech vyjde jízdenka mezi Prahou a Ostravou placená z kreditu na zákaznickém účtu na 137 korun a obyčejná jízdenka na 141 korun. To je prakticky stejná cena, jakou nabízí konkurenční Leo Express. Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje budou tyto ceny nasazeny například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků.

Dražší naopak bude jízdné v pátek, v neděli a v pondělí, kdy je zájem o cestování mezi Prahou a Ostravou největší a kdy jízdenka vyjde až na 325 korun. Druhá snížená sazba, která bude platit na většinu časů s výjimkou zmíněných špičkových, zavádí cenu 236 korun s kreditovou a 245 korun bez kreditové jízdenky.

Cenu místenky do pendolina ovlivní délka jízdy

RegioJet podle majitele Radima Jančury snížením cen reaguje na cenovou politiku Českých drah, které údajně na této trati jezdí za podnákladové ceny a provoz mezi Prahou a Ostravou dotují z výnosů jiných linek. „Byli jsme nuceni začít se cenově přizpůsobovat vývoji trhu a nastavili jsme ceny tak, abychom byli levnější než České dráhy a nešli pod ceny Leo Express,“ uvedl Jančura.

S rozdílnými cenami pro jednotlivé odjezdové časy vlaků přišel vloni na podzim právě Leo Express. RegioJet podle Ondrůje bedlivě sledoval, zda se tento způsob cenotvorby, který je obvyklý spíše u nízkonákladových leteckých společností, ujme i na železnici. Nyní se podle Ondrůje zdá, že trh je schopný to akceptovat.

Více zákazníků chtějí do svých vlaků přilákat i České dráhy. Ty zlevnily povinné místenky do vlaků pendolino v závislosti na délce jízdy. Od března budou například část místenek (se slevou za včasný nákup) na nejkratší vzdálenosti mezi Ostravou a Těšínem nabízet za 35 korun, mezi Prahou a Olomoucí, nebo například Bohumínem a Pardubicemi pak za 70 korun. Místenka na trať mezi Prahou a Ostravou vyjde na 100 korun proti dosavadním dvěma stům, uvedly ČD.

Autor: vrb, ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah