Na jakékoli vyjádření a případné finanční kalkulace jsou ale dráhy skoupé. „Je to předmětem jednání, hledáme optimální variantu,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Záměr se ale zdá být logický a nejpravděpodobnější, neboť ÖBB už vlastní desítky railjetů a s jejich údržbou mají zkušenosti.
Podle informací deníku E15 ale přicházejí stále v úvahu i dvě jiné možnosti. O nové vlaky se může po dohodě starat sám výrobce, kterým je společnost Siemens, nebo si dráhy, stejně jako u všech ostatních vlaků,zajistí údržbu ve svých dílnách a depech.
Model s údržbou u výrobce hodlá praktikovat například nový dopravce Leo Express se svými soupravami Stadler Flirt.
České dráhy se po nemalých komplikacích dohodly se Siemensem a ÖBB na odběru sedmi souprav Railjet. Ty by měly začít v prosinci 2014 jezdit ve dvouhodinovém intervalu na trase Praha– Vídeň–Štýrský Hradec.
Aby byl interval dodržen, doplní railjety v českých barvách tři rakouské soupravy stejného typu, navíc dodají všechny lokomotivy. Jde o stroje Taurus od Siemensu, známé i z českých tratí.